Формула в шест стъпки за успешна промяна на кариерата

Формула в шест стъпки за успешна промяна на кариерата

Ако сте като повечето хора, професионалният ви живот няма да следва права линия. Средностатистическият човек сменя кариерата си пет до седем пъти през своя трудов живот. Самата аз преминах през много различни фази – от музикант, през академик, автор на речи и накрая предприемач. В резултат аз получих една динамична кариера, която нямаше как да си представя или планирам.

Разумно ли е да правите подобни промени? Абсолютно! Ако откриете, че сегашната ви роля не ви носи удовлетворението, на което сте се надявали, не оставайте там само за да бъдете послушни. Променете кариерата си, давайки ѝ нов фокус. Въпросът е как да направим промяната успешна. Ето шест начина да го постигнете:

Проучете новата област, с която искате да се занимавате

Отправната точка на всяка кариерна промяна е прочуването. Ако смятате, че искате да се движите в нова посока, проучете всичко за тази нова област - индустрията, която представлява, компаниите, които са успешни в тази област, и хората, които са основни играчи.

С подкрепата на това знание ще можете да решите дали преминаването към тази нова област е подходящо за вас. Ще разберете какво е необходимо, за да успеете в тази област, уменията, от които се нуждаете, и културата, която я определя.

Запишете се на курс

Добра следваща стъпка е записването в програма, която показва какво ще включва новата роля. Потопете се в това ново поле, преди да направите скока.

Днес хората имат достъп до широка гама от курсове, предлагани от най-различни университети или специализирани институции. Ако решите да навлезете в новото поле, работодателите ще ви приемат по-сериозно, ако сте си написали домашното.

Свържете точките между вашето минало и бъдеще

След като решите да се преместите в нова област, прегледайте отминалите си постижения и активността си в социалните мрежи, за да видите дали има връзка между вашите минали задачи и бъдещи роли.

Започнете, като актуализирате биографията си. Например във вашия профил в LinkedIn може да напишете: „Доказал съм се като специалист в проектирането на някои от най-бързите чипове в света. Сега искам да се съсредоточа по-широко. Върху изкуствения интелект“ Или може да кажете, че имате дългогодишен опит като специалист и сега се чувствате готови за лидерска роля.

Или може би искате да поддържате различни роли едновременно: Вие сте актьор, йога инструктор и водите мотивационни курсове.  Покажете как всички те си подхождат и ви дават динамичен профил, който ангажира другите.

Уверете се, че в цялата си кореспонденция и интервюта за търсене на работа свързвате точките, показвайки как има страхотно съответствие между различните сегменти от вашата кариера. Ако не създадете този ясен наратив, другите може да ви видят като човек, който има нестабилна траектория в кариерата и това няма да ви служи добре, докато се стремите да я промените.

Създайте презентация

За да бъдете наети, разработете убедителна презентация, която показва, че сте готови да направите прехода.

По-рано в кариерата си преминах от работа, в която бях преподавател в университет, към работа по корпоративни комуникации в голяма технологична фирма.  Подготвих силна презентация, подчертавайки как моите комуникационни умения като университетски преподавател биха били от полза за компанията. Вашето представяне трябва да има четири елемента: начало; ясно и завладяващо послание; примери, които подкрепят вашето послание, и заключителен призив за действие. Ето как да разкажете историята си.

Направете демонстрация

Демонстрация, представена на мениджъра, отговарящ наемане на персонал, може да направи чудеса, за да покаже, че сте готови за прпмяна.

Фирмата, която основах, The Humphrey Group, нае актьори, които да работят с нашите бизнес клиенти. Когато интервюирах актьорите, винаги ги карах да направят демонстрация, за да ми покажат как техните актьорски умения биха работили в света на бизнеса. Това ми даде представа как биха говорили с ръководителите, които обучаваха. Редовно ме впечатляваха с изпълненията си.

Покажете, че се учите бързо

Всеки път, когато преминавате от една кариера към друга, трябва да покажете, че сте готови да поемете чисто нова роля. Така че, изяснете как винаги сте обичали да поемате нови задачи и колко успешно сте го правили. Дайте един или два примера.

Накратко, представете себе си като човек, който се учи бързо, и покажете, че едно от най-добрите ви качества е адаптивността.

…………

Джудит Хъмфри, автор на „Speaking as a Leader: How to Lead Every Time You Speak“, за FastCompany.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ