Фразите, които говорят за висока емоционална интелигентност

Фразите, които говорят за висока емоционална интелигентност

Фразите, които говорят за висока емоционална интелигентност

Притежавате ли умението да общувате ефективно с хора? Емоционалната интелигентност е способността да идентифицирате и разбирате емоциите - както вашите собствени, така и тези на другите.

Изследванията показват, че това е рядък и ценен актив. Емоционалната интелигентност може да ви помогне да изградите и укрепите взаимоотношенията с другите, да избегнете конфликтите и да разрешите, тези които вече съществуват, както и да подобрите цялостното удовлетворение от работата.

Експерти по психология казват, че ако използвате тези 12 фрази всеки ден, без дори да мислите за това, имате по-висока емоционална интелигентност от повечето хора:

„Бихте ли споделили повече за това?“

Хората, на които им липсва самосъзнание, се интересуват само от собствените си мисли, идеи и разбирания. Но емоционално интелигентните хора се интересуват от това как се чувстват другите и какво имат да кажат. Комуникирайте по начин, който насърчава хората да говорят за чувствата и преживяванията си, след което използвайте техните отговори като възможност за учене.

„Чувам те“

Когато казвате на човек, че го разбирате, вие създавате среда за сътрудничество, идеална за изграждане или укрепване на екип. Други подобни фрази като „Разбирам какво имате предвид“ и „Разбирам какво целите“ сигнализират, че наистина слушате другите. Това отваря линиите за комуникация.

„Разбирам какво казваш, но...“

Тази фраза подчертава друг важен аспект на емоционалната интелигентност - способността да се действа дипломатично, когато се работи с трудни хора и ситуации. Ако не сте съгласни с някого, изразете го по тактичен, неконфронтивен начин. Целта е да се улесни постигането на взаимно приемливо решение.

„Това как те кара да се чувстваш?“

За да накарате хората да се чувстват ценени и уважавани, обърнете им внимание и отделете време, за да ги разберете и да им съчувствате. Докато слушате, полагайте усилия да се поставите на тяхното място.

„Не съм сигурен какво не е наред. Бихте ли обяснили какъв е проблемът?“

С тази фраза показвате, че разбирате, че някой има проблем. Вместо да реагирате негативно, вие го каните да сподели мислите си.

„Какво имаш предвид?“

Когато помолите някого за разяснение, вие го молите да каже нещо по различен начин или да предостави повече информация, така че да го разберете по-добре. Този подход е различен от от това да помолите човек да повтори нещо.

„Страхотна работа!“

Показването на признателност върши много работа. От ключово значение е да признавате признава усилията и постиженията на други хора. Когато правите комплимент на някого, веднага създавате положителна атмосфера. Когато казвате „Страхотна работа!“, вие карате другите да ви ценят повече.

„Коментарите и на двамата имат смисъл. Нека да видим как можем да работим заедно“

Тази фраза може да ви помогне дипломатично да преодолеете спорни теми, признавайки и оценявайки различните гледни точки. След като насърчите всички да споделят притесненията си, можете по-лесно да разрешите потенциален проблем. Проучванията показват, че способността за разрешаване на конфликти е запазена марка на емоционално интелигентните хора.

„Ще се радвам да чуя вашето мнение по въпроса“

Тази фраза и подобни на нея, като например: „Може ли да ми дадете съвет?“ или „Може ли да споделите повече информация?“ са златни. Те карат другият човек да се чувства горд със себе си, което създава у него положително за вас.

„Тази ситуация ме кара да се чувствам объркан/притеснен/разстроен“

Когато има проблем, емоционално интелигентните хора не се фокусират върху човека, който го е създал, а върху цялостната ситуация. По този начин не обвинявате някого и не го поставяте на отбранителна позиция. Вместо това вие обяснявате как се чувствате относно случилото се, което ви помага да избегнете да звучите пасивно-агресивно.

„Съжалявам“

Притежаването на здравословна доза смирение е често срещано сред хората с висока емоционална интелигентност. Не се страхувайте да кажете „Съжалявам“. Когато направите грешка, признайте я и искрено се извинете на този, който го заслужава.

„Благодаря ви!“

Не забравяйте онези „вълшебни думи“, на които са ви учили, когато сте били дете. „Моля“, „благодаря“ и „няма за какво“ винаги се оценяват. Обичайната учтивост, за съжаление, не е толкова често срещана в наши дни, сочат  проучвания. Да бъдеш учтив не е само знак за висока емоционална интелигентност, но и начин да покажеш уважение към другите, което ги кара да те ценят по-високо.

……………..

Кати и Рос Петрас, съавтори на „Awkword Moments: A Lively Guide to the 100 Terms Smart People Should Know“ и „You’re Saying It Wrong“ за CNBC.

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ