Търси се емоционално интелигентният лидер!

Търси се емоционално интелигентният лидер!

Търси се емоционално интелигентният лидер!

Преди се смяташе, че техническите умения са най-важното нещо, което трябва да притежава един лидер. Макар че техническата компетентност продължава да е важна и днес, тя до голяма степен вече се счита за базово ниво, без което шансовете ви да подобен пост са нищожни. Освен това много работни места вече са толкова сложни, че лидерите така или иначе трябва да разчитат на екип от компетентни хора. Ако обаче не са добри комуникатори, не могат да си сътрудничат ефективно с другите или да създават култура, която насърчава и развитието на персонала, техните технически умения сами по себе си няма да им помогнат да стигнат далеч.

По тази причина емоционалната интелигентност е критична за лидерството. Лидерите задават тона на своята организация. Ако им липсва емоционална интелигентност, това ще се отрази негативно на ангажираността на служителите, удовлетворението, текучеството и в крайна сметка финансовото състояние на тяхната организация.Добрата новина е, че емоционалната интелигентност не е статична. Тя може да бъде усвоена и развита, като по този начин лидерите увеличават своя потенциал. Ето 7 неща, които да търсите в емоционално интелигентните лидери:

Те са искрени

Емоционално интелигентните лидери са искрени, честни и автентични. Те показват непрекъсната вяра в своята работа, в работата на своите колеги и в успеха на своята организация. Искрената подкрепа от лидерите може да помогне на една организация през трудни времена. И ако тази искрена подкрепа липсва от един лидер, за другите е трудно да запазят своята вяра в това, което правят.

Те са готови да излязат от зоната си на комфорт

Растежът и развитието изискват да продължим да разширяваме границите на зоната, в която се чувстваме комфортно. Емоционално силните лидери осъзнават това и продължават да насърчават хората около тях да надграждат върху това, което вече знаят и с което са запознати. Емоционално интелигентните лидери осъзнават, че промяната е постоянна и че техният успех, успехът на хората им и успехът на организацията изисква постоянен напредък и корекции.

Те умеят да контролират емоциите си

По време на трудности и кризи служителите търсят насоки от своите лидери. Те искат да знаят колко сериозна може да е ситуацията и как трябва да реагират. Осъзнавайки това, от решаващо значение е лидерите да могат да демонстрират външно спокойствие и да запазят самообладание, управлявайки собствените си емоции. Дори и да нямат незабавни решения, емоционално интелигентните лидери са в състояние да запазят спокойствие, когато са изправени пред трудности. Това може да помогне на екипа им да съсредоточи енергията си върху намирането на решения, вместо ненужно да губи време и усилия за тревоги и безпокойство.

Те са автентични по всяко време

Емоционално интелигентният лидер винаги е наясно с намеренията си. Това означава, че служителите не трябва да се притесняват за дешифрирането на съобщения от ръководството. Тези лидери държат подчинените си добре информирани за целите и мотивите на организацията. Автентичните емоционално интелигентни лидери споделят колкото могат повече с хората си по всяко време и очакват същото от другите в своя кръг. Те не изпитват нужда да крият неща от другите или да прикриват грешките си. Те се отнасят към всички еднакво, независимо от тяхната позиция в работата или в живота.

Те създават връзка с другите на човешко ниво

Емоционално интелигентните лидери са наясно с емоциите си и не се страхуват да ги изразяват, когато е уместно. Те са наясно как емоциите влияят на всичко, което правим, и умеят да разчитат емоциите на другите, както на индивидуално, така и на групово ниво.

Те не позволяват на неуспехите да ги извадят от пътя

Много рядко нещата вървят изцяло по план. Провалите и неуспехите са неизбежна част от пътя към всичко, което си струва да се направи и което в крайна сметка се превръща в успех. Емоционално интелигентните лидери очакват да има пречки и се подготвят емоционално за тях. Те си взимат поука от провалите и не приемат неуспехите лично.

Те не се отдават на негативизъм

Всеки има моменти, когато иска да се оплаква и няма желание да бъде позитивен. Емоционално интелигентните лидери не са имунизирани срещу тези чувства. Те обаче никога не им позволяват да установят постоянно местожителство в тяхното съзнание. Докато емоционално интелигентните лидери са отворени и подкрепят другите изразяването на техните чувства, те се дистанцират от хора, които хронично се оплакват или са постоянно негативни. Хората, с които се заобикалят, имат положителна нагласа и виждат светлата страна на нещата.

……………….

Ей Джей Хес за FastCompany.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ