Американският сенат одобри законопроект, който може да доведе до забрана на TikTok

Сенатът на САЩ одобри противоречив законопроект, който може да доведе до забрана на TikTok в страната, предаде Би Би Си.
Според него китайският собственик на TikTok - ByteDance, има девет месеца да продаде своя дял в американския бизнес, отговарящ за приложението за кратки видеа, като в противен случай то ще бъде блокирано в Съединените щати.
Сега законопроектът ще бъде предаден на президента на САЩ Джо Байдън, който каза, че ще го подпише като закон веднага щом стигне до бюрото му.
От ByteDance са коментирали пред Би Би Си, че не са подготвени с непосредствен отговор на този ход. Преди това фирмата каза, че ще се противопостави на всеки опит да бъде принудена да продаде американския бизнес на TikTok.
Дори и САЩ успеят да принудят ByteDance да продаде TikTok, всяка сделка все още ще се нуждае от одобрение от китайски официални власти, но Пекин обеща да се противопостави на подобен ход. Според анализатори процесът може да отнеме години.
Мярката беше приета като част от пакет от четири законопроекта, който включваше и военна помощ за Украйна, Израел, Тайван и други партньори на САЩ в Индо-тихоокеанския регион.
„В продължение на години ние позволявахме на китайската комунистическа партия да контролира едно от най-популярните приложения в Америка, което беше опасно късогледо“, каза сенаторът републиканец Марко Рубио.
„Новият закон ще изисква китайският собственик да продаде приложението. Това е добър ход за Америка“, добави той.
Страховете, че данните за милиони американци могат да попаднат в ръцете на Китай, доведоха до усилията на Конгреса да отдели TikTok от базираната в Пекин компания.
Миналата седмица компанията за социални мрежи заяви, че законопроектът ще „потъпче правата на свободата на словото на 170 млн. американци, ще унищожи седем милиона бизнеса и ще закрие платформа, която допринася с 24 млрд. долара на година за икономиката на САЩ“.
От TikTok посочват, че ByteDance „не е агент на Китай или друга държава“. И ByteDance настоява, че не е китайска фирма, посочвайки глобалните инвестиционни компании, които притежават 60% от нея.
Нейният главен изпълнителен директор Шоу Цзъ Чу каза миналия месец, че компанията ще продължи да прави всичко по силите си, включително да упражнява своите „законни права“ за защита на платформата.
Платформата на социалните мрежи положи усилия да събере подкрепа срещу потенциалната забрана, включително чрез голяма лобистка кампания.
Тя също така насърчи потребителите и създателите на TikTok да изразят своето недоволство от законопроекта.
Професорът по право в университета в Ричмънд Карл Тобиас каза пред Би Би Си, че вероятно ще последва продължителна съдебна битка и това „може да отнеме около две години“.
Той също така заяви, че ако купувач за дела на ByteDance не бъде намерен в рамките на деветмесечния период, това може да забави допълнително всякакви действия срещу TikTok в САЩ.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Цитат на деня
Цитат на деня |На днешната дата, 2 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Samsung и SK Hynix ще се включат в проекта Stargate на OpenAI
Технологии |Инвестиционната компания Bain Capital е подала оферта за купуване на веригата Costa Coffee
Компании |Само две търговски вериги са публикували цените си на сайта "Колко струва"
България |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |На днешната дата, 2 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Samsung и SK Hynix ще се включат в проекта Stargate на OpenAI
Технологии |Цитат на деня
Цитат на деня |Учени за първи път създават ембриони от ДНК на човешка кожа
Наука и Здраве |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |Инвестиционната компания Bain Capital е подала оферта за купуване на веригата Costa Coffee
Компании |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.