Apple вече не е сред Tоп 5 на доставчиците на смартфони в Китай

Apple вече не е сред Tоп 5 на доставчиците на смартфони в Китай

Американският технологичен гигант Apple беше изместен от Top 5 на най-големите доставчици на смартфони в Китай през второто тримесечие, тъй като конкуренцията от местните марки се засилва, показва доклад на Canalys, цитиран от Си Ен Би Си.

Пазарният дял на Apple в Китай се е свил до 14% през второто тримесечие, показва докладът, публикуван в четвъртък. През първото тримесечие делът на компанията е бил 15%,а  през второто тримесечие на миналата година - 16%.

Производителят на iPhone, който беше третият най-голям доставчик на смартфони през второто тримесечие на миналата година, падна на шесто място с около 9,7 милиона доставки, според изчисления на CNBC.

„Това е първото тримесечие в историята, в което местните доставчици доминират в първите пет позиции“, коментира Лукас Джонг, анализатор в Canalys.

Доставките на Apple са в низходяща тенденция от първото тримесечие, когато спаднаха с 25% на годишна база до 10 милиона единици.

„Стратегиите на китайските доставчици за продукти от висок клас и тяхното дълбоко сътрудничество с местните вериги за доставки започват да се изплащат под формата на хардуерни и софтуерни функции. Най-новият Magic V3 на Honor, който използва генеративен изкуствен интелект, значително подобри потребителското изживяване на сгъваемите устройства“, добави Джонг.

Локализацията на услугите на Apple Intelligence в Китай ще бъде важен ход през следващите 12 месеца, посочи Canalys, тъй като китайските марки агресивно включват генеративен ИИ в своите продукти.

Доминират китайските марки

От април до юни Vivo си върна първото място с 19% пазарен дял и 13,1 милиона доставени единици – водени от силните офлайн и онлайн продажби по време на фестивала за електронна търговия „618“.

Oppo запази второ място с 11,3 милиона единици, подкрепени от пускането на новата серия Reno 12. Honor, която се отдели от Huawei преди години, се нареди на трето място с 10,7 милиона доставени единици, отбелязвайки 4% увеличение на годишна база.

Самият Huawei е на четвърто място с 15% пазарен дял и 10,6 милиона доставени единици. Потребителският бизнес на Huawei отбеляза възраждане в Китай след пускането на смартфона Mate 60.

Xiaomi зае петото място, като шума около компанията в последно време е свързан с електрическия автомобил SU7.

Като цяло китайският пазар на смартфони е нараснал с 10% на годишна база през второто тримесечие, като доставките са надхвърлили 70 милиона единици, отбелязаха от Canalys.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ