ByteDance лансира ново приложение в САЩ на фона на потенциалната забрана на TikTok

ByteDance лансира ново приложение в САЩ на фона на потенциалната забрана на TikTok

ByteDance лансира ново приложение в САЩ на фона на потенциалната забрана на TikTok

Китайският технологичен гигант ByteDance популяризира друго свое приложение в САЩ, въпреки че водещата му социална мрежа TikTok е изправена пред потенциална забрана в страната, пише Си Ен Би Си.

Въпреки че може да бъде част от бизнес стратегия за ByteDance, нов продукт, който да замени TikTok, не е най-доброто решение, смятат анализатори, цитирани от медията.

„Със сигурност моментът е интересен. Изглежда, че ByteDance налага Lemon8 като потенциална алтернатива на TikTok“, каза Линдзи Горман, старши сътрудник за нововъзникващи технологии в German Marshall Fund.

През март ByteDance покани създателите съдържание в своята „нова платформа Lemon8“, преди приложението да бъде пусната официално в САЩ, като същевременно цитира успеха на своята „сестринска компания TikTok“, според съобщения в медиите.

Lemon8, смесица от Instagram и Pinterest, беше пуснат за първи път в Япония в началото на 2020 г. Приложението, което се фокусира върху здравето, уелнеса и красотата, бързо се изкачи в класациите в САЩ.

Според анализаторските фирми data.ai, Lemon8 скочи с 693 позиции, за да се превърне във второто най-изтегляно приложение за начин на живот в САЩ през последните 30 дни, изоставайки само от Pinterest.

Lemon8 е натрупал 17 милиона изтегляния в световен мащаб от стартирането си, според Apptopia.

„Някои от алгоритмите, които се използват в Lemon8, са подобни или абсолютно същите като алгоритмите за препоръки в TikTok, което, разбира се, би направило и двете приложения изключително популярни, защото ви дават това, което искате да видите,“ каза Глен Герстел, старши съветник в Центъра за стратегически и международни изследвания.

„Бизнес стратегия“

Нарастването на популярността на Lemon8 идва в момент, когато американските законодатели обмислят дали китайската компания майка на TikTok - ByteDance, трябва да се откаже от дела си в популярното приложение за кратки видеоклипове, ако иска то да продължи да оперира в САЩ.

През март американски законодатели разпитаха главния изпълнителен директор на TikTok Шоу Цзъ Чу в Конгреса, за да получат отговори относно способността на TikTok да работи независимо от китайско влияние. Разпитът в Конгреса изглежда не разсея опасенията на законодателите.

Анализатори като Горман казват, че агресивното популяризиране на Lemon8 може да се разглежда като „конкурентен ход“ от страна на компанията, тъй като тя се опитва да „разшири дейността си в различни потребителски пазари и сегменти с повече базирано на изображения съдържание, за разлика от характерните за TikTok кратки видеоклипове“.

„Това със сигурност е бизнес стратегия. Няма нищо лошо в това да имаме конкурентни продукти по целия свят“, каза Герстел.

Но връзките на Lemon8 към ByteDance и TikTok също ще попаднат под радара на американските регулатори, особено след като приложението продължава да расте в популярност.

„Ако Lemon8 бъде изключен от американския пазар, все още имат милиони хора по света, които биха могли да бъдат потребители на това приложение“, коментира Герстел, като добави, че Lemon8 вече е постигнал успех в Япония.

„От гледна точка на бизнес стратегията не виждам много недостатъци“, каза още той.

Lemon8 може да послужи и като алтернатива за създателите на съдържание, ако TikTok някога бъде забранен в САЩ, казаха Горман и Герстел.

„Фактът, че получаваме специален маркетингов тласък върху Lemon8, може да е усилие да се преместят създателите на съдържание на тази платформа, ако TikTok е изправен пред забрана“, каза Горман, който също призна, че е „по-лесно да се каже, отколкото да се направи“, както и че преместването на 150 милиона потребители на TikTok в САЩ от едно приложение в друго няма да бъде никак лесно.

Създаването на друго приложение, което да замени TikTok, не е бързо решение за ByteDance, казаха анализаторите. Китайските приложения ще продължат да бъдат наблюдавани от САЩ, тъй като напрежението между Вашингтон и Пекин не намалява.

„Това може да им даде резервен вариант, в случай че нещо се случи с TikTok, но не го виждам като решение за ByteDance в това отношение“, каза Герстел.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ