Докато Мъск е зает с промените в Twitter, проблемите на Tesla се трупат

Докато Мъск е зает с промените в Twitter, проблемите на Tesla се трупат

Докато Илон Мъск е зает с „ремонта“ на наскоро придобитата от него социална мрежа Twitter, компанията за електрически автомобили Tesla е изправена пред все по-неотложни проблеми, пише Блумбърг.

Отслабването на търсенето в Китай принуждава производителя на електрически превозни средства да забави производството и да отложи наемането на служители във фабриката си в Шанхай. Неговият висш изпълнителен директор за този пазар беше извикан да помогне в най-новия завод на компанията в Тексас, който не се разраства с планираното темпо. Акциите на Tesla, която загуби повече от 500 милиарда долара пазарна стойност тази година, са под нов натиск, тъй като съветниците на Мъск обмислят използването на акциите на милиардера като обезпечение за нови заеми, които да заменят дълга на Twitter.

Разкритията от последните няколко дни предизвикаха загриженост сред акционерите, които вече се тревожат за приоритетите на Мъск, откакто той пое кормилото на още една компания.

„Бордът на Tesla липсва в действие“, написа в Twitter Лео Когуан, един от най-големите индивидуални акционери на Tesla, след което предложи обратно изкупуване на акции. Той и друг известен инвеститор на Tesla, Рос Гербер, призовават бордът да добави директор, който да представлява акционерите на дребно.

Самият Мъск каза, че има „твърде много работа“ и че понякога спи в офиса, за да се справи с нея. Докато в миналото той спеше в заводите на Tesla, напоследък го прави в централата на Twitter в Сан Франциско.

„Продължавам да надзиравам както Tesla, така и SpaceX, но екипите там са толкова добри, че често имат малка нужда от мен“, написа Мъск в Twitter в четвъртък. „Екипът на Tesla се справи невероятно добре, въпреки изключително трудни времена“, каза той по-рано през деня, цитирайки като макроикономически предизвикателства европейската енергийна криза, срива в сектора на недвижимите имоти в Китай и  повишението на лихвените проценти в САЩ.

Въпреки всичко Tesla все още се очаква да постигне рекордни продажби и да запази короната си на най-големия производител на електромобили в света. Компанията обаче не е имунизиранa от забавянето на автомобилния пазар в Китай и условията на рецесия в Европа. През октомври главният финансов директор Закари Къркхорн каза, че компанията очаква да постигне малко по-малко от ръста от 50% в доставките на превозни средства, който фирмата многократно е заявявала, че очаква за няколко години.

Заводът на Tesla в Остин, Тексас, се разширява по-бавно от очакваното, като новата форма на литиево-йонни батерийни клетки все още не е готова за масово производство. На този фон компанията назначи Том Джу, ключов изпълнителен директор в Китай, който ръководеше изграждането на фабриката в Шанхай, за надзорик на операциите в Остин, съобщи Блумърг в сряда.

В Шанхай Tesla съкращава производствените смени и отлага датите за започване на работа за някои новоназначени служители, съобщи Блумбърг в четвъртък. Това са последните признаци, че търсенето на Tesla EV в Китай не отговаря на очакванията. По-рано тази седмица агенцията съобщи, че Tesla планира да намали продукцията на производствените линии на Model Y и Model 3 в Шанхай с около 20%.

Представител на компанията каза по-рано, че докладът на Блъмбърг за планове за намаляване на производството в Шанхай е „неверен“, без да дава подробности.

Обратното изкупуване на акции, което някои инвеститори поискаха, също може да е в плановете за Tesla. Мъск каза по време на последния си отчет за приходите на компанията, че бордът като цяло смята, че обратното изкупуване има смисъл и че е възможно да има такова от порядъка на 5 до 10 милиарда долара. Миналия месец той написа в Twitter, че решението ще зависи от директорите на Tesla.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ