Инвестициите на Microsoft в ИИ стимулират облачния бизнес, Alphabet разочарова инвеститорите

Инвестициите на Microsoft в ИИ стимулират облачния бизнес, Alphabet разочарова инвеститорите

Облачният бизнес на компанията майка на Google – Alphabet пострада, тъй като дългогодишният ѝ съперник на Microsoft записа изключително силни резултати през септемврийското тримесечие, демонстрирайки ранни признаци, че инвестицията на производителя на Windows в изкуствен интелект се изплаща, пише Ройтерс.

За периода юли-септември Alphabet отчете нетна печалба от 19,7 млрд. долара и приходи от 76,69 млрд. долара, докато Microsoft регистрира нетна печалба от 22,3 млрд. долара и приходи от 56,52 млрд. долара.

Акциите на Alphabet поевтиняха с 6,07% в търговията след края на борсовата сесия, докато тези на Microsoft се поскъпнаха с 3,95%.

Спадът в акциите на Alphabet дойде, въпреки че компанията надмина прогнозите на Уолстрийт за обща печалба и продажби за тримесечието. Това показва, че инвеститорите искат от компанията да демонстрира напредък в областта на изкуствения интелект и да покаже, че остава конкурентоспособна на облачните платформи Azure на Microsoft и AWS на Amazon.com

„Въпреки че едно тримесечие не води до голяма тенденция, резултатите от облачния бизнес за това тримесечие... предполагат, че Azure печели дял спрямо конкуренцията си“, каза Боб О'Донъл, главен анализатор в TECHnalysis Research.

„В допълнение, може да се окаже, че много силните съобщения на Microsoft за техните Copilots и GenAI технология карат компаниите да ги разглеждат по-сериозно“, добави той.

Microsoft се очерта като лидер в областта на изкуствения интелект, до голяма степен благодарение на значителната си инвестиция в стартиращата компания OpenAI, създателят на хитовия чатботChatGPT.

Microsoft интегрира технологията на OpenAI в продуктовия си каталог, от търсачката си Bing до софтуерния си пакет за продуктивност на работното място Microsoft 365 и платформата за софтуерно кодиране Github.

Alphabet също внедри ИИ в десетки свои продукти, като водещите телефони Pixel и наскоро експериментира с добавяне на генеративен AI към своята търсачка. По-рано тази година компанията стартира своя генеративен AI чатбот, наречен Bard, който се конкурира с ChatGPT.

Главният финансов директор на Microsoft Ейми Худ каза по време на конферентен разговор с анализатори, че по-високото от очакваното потребление на ИИ е отговорно за 3 процентни пункта тласък на облачния бизнес на компанията.

Alphabet приоритизира стартиращи фирми с изкуствен интелект като клиенти за своето облачно подразделение, докато Microsoft разчита на съществуващите си взаимоотношения, за да осигури по-големи клиенти. Тази стратегия е отразена в резултатите, каза Кришна Чинталапали, портфолио мениджър в Parnassus Investments, инвеститор в Alphabet и Microsoft.

Azure блести

В Microsoft приходите от неговото звено Intelligent Cloud, в което се помещава платформата за облачни изчисления Azure, са нараснали до 24,3 млрд. долара, в сравнение с оценката на анализаторите за 23,49 млрд. долара, показват данните на LSEG. Приходите от Azure са нараснали с 29%, повече от прогнозата за ръст от 26,2% от компанията за пазарни проучвания Visible Alpha.

RBC Capital Markets по-рано изчисли, че Microsoft ще реализира приходи от над 3 милиарда долара от генеративни ИИ предложения през тази фискална година.

За разлика от това, приходите в облачния бизнес на Google се повишиха с 22,5% до 8,41 милиарда долара през тримесечието, приключило на 30 септември, което представлява най-бавният им растеж от поне 11 тримесечия. Този резултат също така изостава от средната оценка на Уолстрийт от 8,62 милиарда долара.

Microsoft обеща да бъде агресивна в разходите за ИИ, за да отговори на търсенето. Компанията заяви във вторник, че фискалните капиталови разходи за първото тримесечие са били 11,2 млрд. долара, спрямо 10,7 млрд. долара през предходното тримесечие, което само по себе си е най-големият разход поне от фискалната 2016 г.

Ръководителите на Microsoft казват, че тази цифра вероятно ще нараства всяко тримесечие през тази фискална година, поставяйки компанията на път да похарчи повече от 44 милиарда долара.

Капиталовите разходи на Google са нараснали с 10,7% до 8,06 милиарда долара през периода юли-септември спрямо година по-рано.

„За Microsoft това са абсолютно феноменални числа, като се вземат предвид предпазливите макроикономически перспективи и нестабилната среда на разходите за ИТ. Доста изненадващо е да видим силно повторно ускоряване на растежа в сегмента на Azure Cloud, който очевидно се ръководи от AI-as-a-service свързаното търсене“, каза анализаторът на Global X Теджас Десаи.

Amazon трябва да отчете тримесечни резултати в четвъртък, а анализаторите очакват AWS да регистрира ръст от 12,4% в продажбите. Акциите на Amazon паднаха с 1,4% по време на търговията след борсовата сесия във вторник.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ