Испански медии съдят Meta за 550 млн. евро

Испански медии съдят Meta за 550 млн. евро

Испански медии съдят Meta за 550 млн. евро

Група, представляваща 83 испански медии, заведе дело за 550 милиона евро срещу собственика на Facebook - Meta Platforms, цитирайки нелоялна конкуренция на рекламния пазар, пише Ройтерс.

Медийната асоциация AMI заяви в изявление, че делото е заведено колективно от изданията в търговски съд в петък и се твърди, че Meta е нарушила правилата на ЕС за защита на данните между 2018 г. и 2023 г.

Изданията твърдят, че „масовото“ и „систематично“ използване от страна на Meta на лични данни на потребителите на платформата Facebook, Instagram и Whatsapp дава на компанията нечестно предимство при проектирането и предлагането на персонализирани реклами, което според тях представлява нелоялна конкуренция.

Пресслужбата на Meta не е отговорила веднага на искане на Ройтерс за коментар. Източник на Meta, запознат с въпроса, каза, че компанията все още не е получила правните документи.

Жалбоподателите, включително Prisa, която издава испански вестник El Pais, и Vocento собственикът на ABC, твърдят, че повечето от рекламите, поставени от Meta, използват лични данни, получени без изричното съгласие на клиентите.

Това, твърдят те, нарушава Общия регламент на ЕС за защита на данните, който е в сила от май 2018 г. и който задължава всеки уебсайт да изисква разрешение за съхраняване и използване на лични данни.

„Разбира се, във всяка друга страна от ЕС може да бъде започнато същото съдебно производство“, тъй като се отнася до предполагаемо нарушение на европейските разпоредби, каза Николас Гонзалес Куелар, адвокат, представляващ медиите.

По целия свят медийните организации се борят в съдилища и парламенти, за да накарат технологичните гиганти да плащат справедливи такси за използване и споделяне на тяхното съдържание.

Испанските медии постигнаха победа срещу услугата Google News на Alphabet, която правителството закри през 2014 г., преди да отвори отново през 2022 г. съгласно ново законодателство, позволяващо на медиите да договарят такси директно с технологичния гигант.

След испанския случай няколко държави, като Канада по-рано тази година, наложиха регулации, предназначени да накарат интернет гигантите да плащат за новинарско съдържание.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ