Издатели съдят Google за 3,4 млрд. паунда заради господстващо положение при онлайн рекламите

Издатели съдят Google за 3,4 млрд. паунда заради господстващо положение при онлайн рекламите

Издатели съдят Google за 3,4 млрд. паунда заради господстващо положение при онлайн рекламите

В Обединеното кралство заведоха дело срещу Googlе, в което се твърди, че компанията използвала господстващото си положение в областта на онлайн рекламите по такъв начин, че ограничава приходите на издателите в страната, пише Би Би Си.

Искът е подаден от името на издатели в страната, водени от бившия технологичен редактор на в. „Гардиън“ Чарлз Артър, като те искат да получат компенсации в размер на 3,4 млрд. паунда (4,2 млрд. долара) за пропуснати приходи.

Google заяви, че ще се бори енергично със „спекулативните и опортюнистични“ действия.

Това е второ дело от този тип, след като през ноември беше заведено подобно от бившия директор на Ofcom Клаудио Полак, който иска от технологичния гигант обезщетение в размер до 13,6 млрд. паунда.

Случаите засягат рекламна технология adtech, която решава за части от секундата кои онлайн реклами ще видят потребителите, колко ще струват и колко ще печелят издателите. Онлайн рекламата е основният източник на доходи за много уебсайтове. Британския орган за конкуренция и пазари (CMA) също разследва господството на Google в рекламните технологии.

В iska Артър твърди, че поради злоупотребата с позицията на Google, цените на рекламните технологии са били завишени, а приходите от продажби на реклами на издателите са били неправомерно намалени.

„В момента CMA разследва антиконкурентното поведение на Google в областта на рекламните технологии, но те нямат властта да накарат Google да компенсира тези, които са загубили. Можем да поправим тази грешка само чрез съдилищата, поради което предявявам този иск“, заяви той..

Google каза пред Би БИ Си, че рекламни инструменти на компанията „и тези на многобройните конкуренти на adtech, помагат на милиони уебсайтове и приложения да финансират своето съдържание и дават възможност на фирми от всякакъв размер да достигат ефективно до нови клиенти“.

Въпреки че CMA установи, че Google притежава най-големия доставчик в три ключови области на рекламните технологии, компанията продължава да твърди, че има много конкуренти. От Google също така казват, че таксите им за рекламни технологии са по-ниски от или съответстват на средните за индустрията.

Но в дело, заведено през януари, Министерството на правосъдието на САЩ обвини Google, че е „индустриален гигант“, който е „покварил законната конкуренция в индустрията на рекламните технологии, като се е включил в систематична кампания за изземване на контрола върху широката гама от използвани от издатели високотехнологични инструменти“.

Във вторник Google поиска от съда да отхвърли делото с аргумента, че правителството на САЩ е прекрачило границата с опитите си да влияе на пазара.

През 2021 г. френският антитръстов регулатор глоби Google с 220 млн. евро за фаворизиране на собствените си услуги в сектора на онлайн рекламата.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ