Какво означава за Google партньорството на Apple с OpenAI?

Какво означава за Google партньорството на Apple с OpenAI?

Какво означава за Google партньорството на Apple с OpenAI?

Сега, след като от Купертино (градът, в който се намира централата на производителя на iPhone) разкриха плановете си в сферата на изкуствения интелект, отношенията между Apple и Google станаха по-сложни.

Това е така, защото конкурентите в сферата на мобилните устройства понякога работят като партньори, особено ще се отнася до търсенето в интернет и онлайн рекламата. Но тази взаимозависимост, на която се отделя голямо внимание в антитръстово дело срещу господството на Google на пазара за интернет търсачки търсачките, ще бъде подложена на напрежение, тъй като изкуствения интелект променя начина, по който хората търсят информация онлайн, пише Хамза Шабан за YahooFinance.

В продължение на повече от две десетилетия Apple фиксира Google като търсачка по подразбиране в своя браузър Safari. Apple насочва трафика на своята огромна потребителска база към бизнеса за търсене на Google. И в замяна на тази привилегия Google плаща на производителя на iPhone около 18 млрд. долара годишно.

Но Apple, за радост на инвеститорите, вече работи по друга сделка.

Apple си партнира с OpenAI, за да внедри ChatGPT в iPhone. AI. По-късно тази година потребителите на iPhone ще получат безплатен достъп до чатбота, който ще се свърже със Siri и други приложения, давайки на хората достъп до хранилище на знания и предоставяйки на OpenAI възможността да направи ИИ технологията по-широкодостъпна.

Смартфоните на Apple, използващи с все по-мощни версии на ChatGPT, ще намалят нуждата от използване на търсачката на Google. Ако значителен брой потребители започнат да взаимодействат с мрежата предимно чрез Siri вместо лента за търсене, дори силното влияние на статуса на търсачка по подразбиране може да има ограничен ефект върху бъдещето на трафика през Google.

Съюзът на Apple с OpenAI идва в ключов момент за начинанията на Google в сферата на изкуственият интелект.

Гигантът в интернет търсенето наскоро пусна новата си функция, AI Overviews, която дава на потребителите съдържателни отговори на техните заявки за търсене, без да се налага да търсят информация мрежата. Но Overviews, заедно с предишен инструмент за генериране на изображения, бяха посрещнати с почти мигновена критика, тъй като потребителите откриха, че функциите представят абсурдна или неправилна информация.

Проблемните дебюти оформиха неприятен за Google наратив – идеята, че в бързината си да навлезе в сектора компанията показва пропуски в управлението и стратегическа слабост. Налице са и по-дълбоки проблеми.

Ако чатботовете и друг софтуер, задвижван от големи езикови модели (LLM), са толкова трансформиращи, колкото твърдят технологичните ръководители, бизнесът с търсенето е изправен пред потенциални големи сътресения.

Всяка нова сделка, сключена от OpenAI с медийни и технологични компании, може да се разглежда като опит за укрепване на алтернатива на търсенето, отвличайки вниманието от империята на Google.

Разбира се, Apple все още може да си партнира с Google и може би в крайна сметка ще внедри в устройствата си Gemini - набор от генеративни ИИ модели на Google, дори докато продължава да развива собствена ИИ технология.

Сътрудничеството на Apple с OpenAI не засенчва дългогодишния съюз с Google. Но това е създава проблемна точка в отношенията. В този ранен етап на новата технологична парадигма, на преден план излиза цял набор от възможности да създадете следващата функция „по подразбиране“.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ