Lamborghini пое към трансформация с първия си plug-in хибриден модел

Lamborghini пое към трансформация с първия си plug-in хибриден модел

Lamborghini пое към трансформация с първия си plug-in хибриден модел

Lamborghini започва втората фаза от своя план Direzione Cor Tauri, който се състои в електрифициране на цялата гама до края на 2024 г. Целта е емисиите на CO2 да бъдат намалени с 50% от началото на 2025 г., предава elEconomista.es

Този хибриден преход ще изисква инвестиция от над 1,5 млрд. евро, най-голямата в историята на италианската фирма. В този контекст Lamborghini разкри първите подробности за първия си HPEV (High Performance Electrified Vehicle) хибриден суперавтомобил, наречен LB744, който ще дебютира тази година за 60-годишнината на марката.

Този plug-in хибриден суперавтомобил ще е оборудван с лека литиево-йонна батерия с висока мощност, разположена в трансмисионния тунел в централната част на шасито. Иновативно решение, предназначено да намали емисиите в сравнение с предишния V12, който беше спрян миналата година, като същевременно максимизира производителността.

Сърцето на този модел е напълно нова архитектура със задвижващо предаване, което предлага максимална мощност от общо 1015 к.с., съчетавайки мощността на двигателя L545, изцяло нов 12-цилиндров двигател с вътрешно горене, с три електрически мотора, единият от които е интегриран в новата осемстепенна скоростна кутия с двоен съединител.

Електрическите мотори увеличават подаването на мощност при ниски обороти и могат да превърнат новия LB744 в 100% електрическа кола, намалявайки общите емисии на CO2 с 30% в сравнение с Aventador Ultimae.

Най-лекият двигател на Lamborghini 

Новият двигател е с работен обем от 6,5 литра, което го прави най-лекият и мощен 12-цилиндров двигател, правен някога от Lamborghini. Общо тежи 218 килограма, което е със 17 килограма по-малко от Aventador. Някои много забележителни цифри, като се има предвид, че електрифицираните превозни средства увеличават теглото си поради батериите, които оборудват.

И още, каналите за всмукване на въздух към цилиндрите са преработени, за да се увеличи подаването на въздух и да се осигури оптимален въздушен поток в горивната камера. Оптимизирано е и горенето в самия двигател, благодарение на регулирането на йонизацията в камерата с два блока за управление. Решение, което вече е използвано в Aventador, което сега е пренесено в новия модел.

Характерният за бика "еко" суперавтомобил поддържа една от традициите на Lamborghini - задвижването на всички колела. В допълнение към двигателя с вътрешно горене, който осигурява мощност на задните колела, два електрически мотора вече са вградени в предната ос, всеки от които осигурява задвижване на едно от предните колела.

Третият мотор, който се намира над скоростната кутия, може да захранва задните колела в зависимост от избрания режим на шофиране и условията. Когато е в електрически режим, LB744 има само предно задвижване, за да оптимизира консумацията на енергия, докато електрическото задвижване на задната ос се включва, когато е необходимо.

Обновена скоростна кутия 

Lamborghini LB744 разполага с нова компактна трансмисия, която е разработена и проектирана от фирмата и която ще оборудва следващото поколение суперколи от Sant'Agata Bolognese.

Новата осемстепенна скоростна кутия е разположена напречно зад надлъжния V12 двигател, за да остави място в тунела за батерията, насърчавайки ефективно разпределение на теглото за най-добра динамика на шофиране. Вътрешната структура на новата скоростна кутия има два отделни вала, вместо обичайните три. Единият управлява четните предавки, а другият нечетните, въпреки че и двете се зацепват с един и същи ротор. Това разположение позволява да се намали общото тегло и да се спести място.

Преди това само два други автомобила V12 бяха оборудвани с напречна задна скоростна кутия: Miura, пусната на пазара през 1966 г., която също възприе напречно разположение на двигателя в средата на задната част; и Essenza SCV12, фокусиран върху пистата хиперавтомобил с надлъжен двигател и напречна носеща скоростна кутия.

Компанията гарантира, че са обърнали "специално внимание" на звука на двигателя L545, като се има предвид, че "автомобилите Lamborghini са известни със своя уникален, емоционален и безпогрешен звук". За да разберем какъв ще бъде екстериорът на Lamborghini LB744, ще трябва да изчакаме.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ