Meta изтри 10 млн. Facebook профила заради разпространяване на спам

Meta заяви, че е премахнала около 10 милиона профила, имитиращи големи производители на съдържание, през първата половина на 2025 г. като част от усилията на компанията за борба със „спам съдържанието“, предаде Си Ен Би Си.
Мерките са част от по-широките усилия на Meta да направи емисията на Facebook по-актуална и автентична, като предприема действия срещу и премахва акаунти, които участват в „спам“ поведение, като например съдържание, създадено с помощта на инструменти за изкуствен интелект.
Като част от инициативата Meta въвежда и по-строги мерки за популяризиране на оригинални публикации от създатели, съобщи компанията в публикация в блога си.
Facebook също така е предприела действия срещу приблизително 500 000 акаунта, които са идентифицирани като участващи в неавтентично поведение и спам. Тези действия включват понижаване на видимостта на коментарите и намаляване на разпространението на съдържание. Мерките имат за цел да затруднят тези акаунти да монетизират публикациите си.
Meta заяви, че счита за „неоригинално съдържание“ повторно използване на изображения или видеоклипове, без да се посочва оригиналният създател. От компанията отбелязаха, че вече разполагат с технология, която ще открива дублирани видеоклипове и ще намалява разпространението на това съдържание.
Действията срещу спама и неавтентичното съдържание идват в момент, когато Meta увеличава инвестициите си в изкуствен интелект, като главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг обяви в понеделник плановете си да похарчи „стотици милиарди долари“ за изчислителна инфраструктура с изкуствен интелект, за да пусне първия суперклъстер на компанията онлайн през следващата година.
Това се случва на фона на улесненото от AI масовото производство на съдържание в социалните мрежи. Други платформи също предприемат действия за борба с увеличаването на спама и нискокачествено съдържание в социалните медии, известно още като „AI slop“.
Този месец YouTube на Google обяви промяна в политиката си, която не позволява на масово произведеното или повтарящо се съдържание да отговаря на условията за получаване на приходи.
Това съобщение предизвика объркване в социалните мрежи, като много потребители помислиха, че това е обрат в позицията на YouTube относно съдържанието с изкуствен интелект. YouTube обаче поясни, че промяната в политиката е насочена към ограничаване на неоригинални, спам и повтарящи се видеоклипове.
„Приветстваме създателите, които използват инструменти с изкуствен интелект, за да подобрят разказването на истории, а каналите, които използват изкуствен интелект в съдържанието си, остават допустими за монетизация“, коментира говорител на YouTube в публикация в блога на компанията, за да изясни новата политика.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.