Meta пуска нови продукти с изкуствен интелект до края на годината

Meta пуска нови продукти с изкуствен интелект до края на годината

Компанията майка на Facebook – Meta се включва в надпреварата за изкуствен интелект. Главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг обяви, че компанията му ще представи редица свои продукти в този сегмент по-късно тази година, съобщи DPA. 

Създаването на текст или изображения с помощта на изкуствен интелект може да помогне за предоставянето на съдържание за продукти на Meta, като например Facebook или Instagram. „Искаме да помогнем на потребителите на нашите приложения да станат още по-креативни.", каза Зукърбърг.

Но преди подобни инструменти да бъдат разпространени сред милиардите потребители на платформи като Facebook или Instagram, ще трябва да се преодолеят технологични пречки.

Понастоящем автоматичното създаване на текст или изображения все още струва стотинки, казва Зукърбърг. Но това все още е твърде много за голямо мащабиране. Тук все още са необходими подобрения, казва Зукърбърг. „Има различни подходи, които в момента прилагаме", добавя той.

Малко преди OpenAI да представи превърналия се в хит в момента ChatGPT, Meta също обяви своя разработка в тази област - чатботът с изкуствен интелект Blenderbot. Той обаче се ограничава предимно до създаване на много по-кратки отговори, за разлика от ChatGPT, който може да създава сложни текстове на много езици по команда.

Засега сериозен проблем и за двата инструмента е, че не могат да селектират етично и често публикуват расистки и антисемитски изявления в тестовете.

През ноември миналата година беше пуснат инструментът Galactica (пак на Meta), който, както и ChatGPT, се основава на големи езикови модели. Но само след три дни концернът отново деактивира инструмента за обществеността, след като беше разкритикуван за невярно представяне на научни изследвания. Meta работи по технологии за изкуствен интелект от много години.  „Има около 12 милиона магазина, които рекламират във Facebook, и повечето от тях са малки магазини, които просто нямат ресурсите да създадат нова, красиво оформена реклама, за тях генеративното изкуство ще бъде от голяма полза", отбелязва ръководителят на отдела за изкуствен интелект в концерна Ян Лекун.

Междувременно "Metа" надмина очакванията с резултатите си през миналото тримесечие въпреки отчетения спад в приходите, предаде ДПА.  Акциите на групата скочиха с близо 20 на сто в следборсовата търговия.  "Мета" обяви приходи от  32,17 млрд. долара за четвъртото тримесечие, което е спад с 4 процента на годишна основа. Общите приходи за 2022 г. се равняват на 116,61 млрд. долара, което е понижение с 1 на сто на годишна основа. Анализаторите прогнозираха приходи от около 31,5 млрд. долара. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ