Мета ще спре продажбата на политическа реклама в ЕС

Meta Platforms Inc. ще спре да продава политическа и тематично фокусирана реклама в Европейския съюз, позовавайки се на нови разпоредби, които компанията смята, че създават „неприемливо ниво на сложност и правна несигурност“, предаде Блумбърг.
Компанията майка на Facebook и Instagram ще прекрати бизнеса си с политическа реклама в ЕС в началото на октомври, според публикация в блог от днес. Компанията се позова на нови правила за прозрачност и таргетиране на политическата реклама, които влизат в сила през октомври и ограничават данните, които могат да се използват за насочване на политически послания към отделни лица.
Meta написа в публикацията си в блога си, че е имала „широко сътрудничество с политиците“ по този въпрос, преди регламентът да бъде финализиран, но правилата „ефективно ще премахнат популярни продукти и услуги от пазара, намалявайки избора и конкуренцията“. Google, собственост на Alphabet Inc., също обяви в края на миналата година, че ще спре да продава политическа реклама в ЕС.
Решението за политическите реклами е последният от поредица конфликти между Meta и европейските регулатори, които работят за ограничаване на събирането на данни от големите технологични компании. Регулаторите на ЕС оспориха плановете на Meta да предлага версия на платформите си за социални мрежи без реклами и глобиха компанията с почти 1 милиард евро през последните 12 месеца. По-рано този месец Meta заяви, че няма да подпише кодекса за добри практики за новия набор от закони на Европа, регулиращи изкуствения интелект.
Малко вероятно е ходът по отношение на политическите реклами да окаже значително влияние върху бизнеса на Meta. Главният финансов директор Сюзън Ли заяви през февруари 2024 г., че политическата реклама в световен мащаб „не е съществен принос“ за растежа на приходите на компанията, въпреки че тя все още продава политически и тематично фокусирани реклами в САЩ и други страни.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.