Morgan Stanley ще привлича заможни клиенти с чатбот с изкуствен интелект
Богатите клиенти, които отиват при финансов съветник на Morgan Stanley, за да обсъдят своите инвестиции, може да имат по-различно преживяване в бъдеще, което ще включва участието на чатбот с изкуствен интелект, пише Ройтерс.
След като го тества с 1000 финансови консултанти в продължение на няколко месеца, банката ще пусне този месец чатбот с генеративен изкуствен интелект, разработен съвместно с създателите на ChatGPT - OpenAI.
Банкерите могат да използват виртуалния асистент за бързо намиране на анализи или формуляри, вместо да преглеждат стотици хиляди документи.
Банката също така разработва технология, която в крайна сметка, с разрешение на клиентите, може да създаде резюме на разговора, да изготви последващ имейл с предложения за следващи стъпки, да актуализира базата данни за продажби на банката, да насрочи последваща среща и да научи как да помагат на съветниците да управляват финансите на клиентите в области като данъци, пенсионни спестявания и наследства. От банката не дават повече подробности за програмата.
„Въздействието на ИИ ще бъде много значително, потенциално сравнимо с навлизането на интернет“, каза Сал, главен информационен директор на Morgan Stanley за управление на богатството и инвестициите.
Кукиар, натоварен постоянно да сканира Силициевата долина за потенциални доставчици на технологии, се срещна с ръководители на OpenAI през 2022 г., преди бързо разрастващото се приложение ChatGPT да стане масово достъпон.
„Бързо стана ясно, че трябва да си партнираме с тях, те бяха далеч пред всички останали“, каза той.
Анди Сапърстийн, съпрезидент на Morgan Stanley и ръководител на отдела за управленио на богатството, след това отлетя за Калифорния, за да обсъди партньорство с изпълнителния директор на OpenAI Сам Алтман.Те подписаха сделка миналото лято.
Въпреки че чатботът ще дава информация и административна подкрепа на финансовите съветници, инвестиционните съвети ще останат в обсега на хората.
„Съветникът все още е в центъра“, каза Кучиара. Засега служителите гледат на технологията като на полезен инструмент и не се притесняват, че ще бъдат заменени от ботове, каза той.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.