NASA успешно тества нов тип реактивен двигател за полети в далечния космос

NASA успешно тества нов тип реактивен двигател за полети в далечния космос

NASA успешно тества нов тип реактивен двигател за полети в далечния космос

Представители на американската космическа агенция NASA обявиха, че са тествали успешно нов тип реактивен двигател, способен да осигурява полети в далечния космос. Този двигател, наречен ротационен детонационен ракетен двигател (RDRE), беше инсталиран на специален стенд в Центъра за космически полети „Маршал“ на NASA, за да се измери точно неговата работа и производителност.

Двигателите RDRE работят чрез експлозивно изгаряне (детонация) на гориво в камера. Получените ударни вълни се движат със свръхзвукова скорост през кръговата циркулационна камера, където се ускоряват до още по-големи скорости и се издухват навън, създавайки реактивна тяга. Благодарение на този експлозивен процес се използва по-малко гориво за получаване на същата тяга в сравнение с конвенционалните двигатели, но елементите на самия двигател са подложени на много силно напрежение.

Трябва да отбележим, че тестваният двигател RDRE е само първият прототип. По време на тестването му бяха направени повече от дузина пускания, а общото време на работа при пълна тяга (4000 фунта или 1814 килограма) надхвърли 10 минути. Този двигател използва части, произведени чрез промишлен 3D печат от специална сплав GRCop-42, която успешно издържа на високите температури и спадове на налягането, създадени от процеса на експлозивно горене.

Изчисленията на NASA показват, че космически кораби с двигатели RDRE ще могат да доставят по-голямо количество полезен товар в далечния космос, като същевременно използват по-малко гориво. Вероятно двигателите RDRE ще бъдат тези, които ще доставят първите хора на Марс и ще осигурят изграждането на първата лунна космическа база по програмата Artemis.

А след успешния тест на първия прототип на двигателя RDRE, NASA вече разработва по-голяма и по-мощна версия за многократна употреба, която може да осигури 10 000 паунда или 4 536 килограма реактивна тяга. Този втори двигател също ще бъде подожен на тестване и сравняване на неговата производителност с традиционните двигатели с течно гориво.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ