Пазарният дял на Apple в Китай намалява на фона на спад в доставките на iPhone
Apple губи пазарен дял в Китай поради намаляващите доставки на iPhone, пише анализаторът на веригата за доставки Минг-Чи Куо в доклад, цитиран от Си Ен Би Си.
„Apple възприе предпазлива позиция, когато обсъжда с ключови доставчици плановете за производство на iPhone през 2025 г.“, пише Куо, анализатор в TF Securities. Той добавя, че въпреки очакваното пускане на новия iPhone SE 4, прогнозите са доставките да намалеят с 6% на годишна база за първата половина на 2025 г.
Куо очаква пазарният дял на Apple да продължи да намалява, тъй като два от предстоящите iPhone са толкова тънки, че вероятно ще поддържат само eSIM, които китайският пазар в момента не подкрепя.
„Тези два модела могат да се сблъскат с предизвикателства при доставката, освен ако дизайнът им не бъде модифициран“, пише той.
Куо пише, че през декември общите доставки на смартфони в Китай са останали непроменени спрямо година по-рано, но доставките на iPhone са спаднали с 10% до 12%.
Освен това „няма доказателства“, че Apple Intelligence – технологията за изуствен интелект на компанията, ще стимулира покупките на хардуер или приходи от услуги, отбелязва Куо. Според него функцията „не е повишила търсенето на подмяна по-стари iPhone“ и привлекателността ѝ „значително е намаляла в сравнение с базираните в облака ИИ услуги, които напреднаха бързо“.
Очакваните доставки на iPhone на Apple възлизат на около 220 милиона единици за 2024 г. и между около 220 милиона и 225 милиона за тази година, пише Куо. Това е „под пазарния консенсус от 240 милиона или повече“, пише той.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.