Виртуални асистенти, способни да улавят емоции, ще определят тенденциите през 2025 г.

Виртуални асистенти, способни да улавят емоции, ще определят тенденциите през 2025 г.

Както е традиция по това време, винаги в навечерието на новата година, консултантската фирма Paradigma Digital, специализирана в революционни технологии, изтъква няколко тенденции, сред които се откроява новото поколение виртуални асистенти. Голямото умение на тези вундеркинди се крие в способността на алгоритмите да интерпретират емоциите, пише elEconomista.es

Роберто Торена, архитект на AI решения в Paradigma Digital, уверява, че „изкуственият интелект сега губи информация при гласово взаимодействие, защото разбира само текст, а не емоции. Отсега нататък ще чуваме по-естествени гласове, с повече интонация и чувства, способен на смях, шепот или говорене с бавен тон".

Paradigma Digital фокусира вниманието си върху така наречения Realtime API, иновация, която планира да "отбележи преди и след в бъдещето на взаимодействието между хора и компютри".

Според експерти от фирмата, собственост на Indra, "тази технология планира да отбележи преди и след в бъдещето на взаимодействието между хора и компютри, тъй като не само е в състояние да обработва глас в реално време, но също така ще направи "много по-персонализирани взаимодействия, с по-автентично и естествено разговорно изживяване, при което виртуалният асистент разбира какво казвате и интерпретира настроението ви". 

Ще има и място за успеха на инструменти като Synthesia и Descript, способни да „създават аватари, които говорят на множество езици или да трансформират текст във видео, което улеснява малките предприятия да създават персонализирани рекламни кампании на ниска цена и бързо. 

В този краткосрочен сценарий през 2025 г. ще станем свидетели на „използването на модели за генериране на глас, като VALL-E или NaturalSpeech 2, което ще позволи създаването на хиперреалистични синтетични гласове и клониране на гласове само с няколко секунди аудио, улеснявайки създаване на асистенти, персонализирано виртуално и мултимедийно съдържание в маркетинга, обучението или образованието, където AI ще може да създава образователни видеоклипове, адаптирани към индивидуалните учебни нужди.

Ана Гомес от екипа за дигитална стратегия в Paradigma Digital, посочва, че „когато говорим за AI в света на работата, той винаги е отрицателно свързан с премахването на работни места, но творчеството ще бъде по-необходимо от всякога, само че сега той също ще трябва да знае как да предава на машините“. 

От друга страна, инструменти като Agentic AI също ще се появят, технология, която обещава да революционизира ролята на AI със системи с изкуствен интелект, които имат висока степен на автономност, способни да вземат решения, да планират действия и да се учат от опита без постоянна човешка интервенция. Тези системи могат да се адаптират към нови данни, да взаимодействат с външни инструменти и бази данни и да се подобряват с времето чрез непрекъснато обучение. Предимствата включват по-голяма гъвкавост, точност при сложни задачи, взаимодействия в реално време и подобрено потребителско изживяване, тъй като те могат да обработват множество стъпки и процеси автономно. Оскар Ферер от екипа на Goodly, посочва, че „преминаваме от свят, базиран на AI, към роден свят на AI, с автономни изкуствени интелекти, способни да вземат решения, да планират действия... със или без човешки надзор“. 

Приобщаващите приложения и достъпните уебсайтове също ще се радват на голям марж на растеж в отговор на факта, че почти трима на всеки десет души в Испания имат някакъв вид ограничение. „С напредването на възрастта ограниченията водят до намаляване на използването на мобилни телефони. Следователно уебсайтовете и приложенията са изправени пред предизвикателството да се съобразят с влизането в сила на стандартите за достъпност: новите частни стоки и услуги трябва да бъдат достъпни от 1 януари 2029 г., освен ако не са организирани или доставени от AA.PP, в който случай приложението е на 1 януари 2025 г. По този начин през 2025 г. ще видим повече приложения, замислени от техния произход като достъпни.

Адриан Фернандес, специалист по мобилност в Paradigma Digital, посочва, че „достъпните приложения улесняват живота на хората, които страдат от някакъв вид необратимо увреждане, но също и на тези, които временно (гипсирана ръка, например) не могат да използват устройствата с всички необходими условия“. 

В областта на опазването на околната среда GreenOps издига гласа си с иновативното си предложение за устойчива работа, без да компрометира своя растеж. Това е мястото, където GreenOps влиза в действие, практика, която ще революционизира начина, по който в момента управляваме нашите облачни инфраструктури. GreenOps надхвърля обикновеното намаляване на вашия въглероден отпечатък. Става въпрос за интелигентно оптимизиране на ресурсите на облака, използване на чисти и ефективни технологии за оптимизиране на потреблението и максимизиране на производителността, допринасяйки за по-устойчиво бъдеще.

Патриша Прието от екипа на Goodly, посочва, че „GreenOps надхвърля просто ефективността на разходите, това е изцяло нов подход за минимизиране на въздействието върху околната среда и правене на нещата правилно от самото начало, като винаги се има предвид устойчивостта“. 

За индустриалните облачни платформи ще се говори през 2025 г. с техните „мащабируеми решения, създадени в облака, за да отговорят на конкретните нужди на даден сектор или индустрия“. Тези предложения „комбинират облачни услуги с приложения, данни и модерни технологии (AI, ML и анализи), адаптирани и персонализирани към работните процеси, предизвикателствата, разпоредбите и нуждите на всяка индустрия (здравеопазване, производство, търговия на дребно, финанси...) и с достъп към екосистема от специфични решения ще бъде от ключово значение за трансформирането на цели индустрии, повишаването на ефективността, персонализирането на услугите и подобряването на способността на компаниите да се адаптират към пазарните промени“, обясняват от Paradigma Digital. В този смисъл Хуанма Физ, архитект на облачни решения, уверява, че „всяка индустрия иска своята облачна платформа, адаптирана към нейните нужди и изисквания, и ние ще станем свидетели на пълна трансформация на индустриите с платформи от големи доставчици или компании от определен сектор“. 

Малките езикови модели (SLM) ще се появят като по-ефективно решение в сравнение с GPT-4 или GPT-5

В своята прогнозна работа, наречена Techdencias 2025, Paradigma анализира до 24 тенденции, които ще разкрива всеки ден от декември. Те включват „възхода на малките езикови модели (SLM), които ще се появят като по-ефективно решение в сравнение с големите езикови модели (LLM) като GPT-4 или GPT-5, които изискват огромни изчислителни ресурси и които са идеални за приложения, където ресурсите са ограничени, като например в здравеопазването (за анализиране на специфични медицински данни, подпомагане на откриването на редки заболявания или препоръчване на лечения) или селското стопанство (за да се възползвате от персонализиран анализ без необходимост от скъпа инфраструктура)“.

Същата консултантска фирма цитира Gartner, за да посочи, че "46% от AI проектите остават в пилотна фаза и не са напълно внедрени в компаниите поради сложността на интегрирането им в техните операции. Ако анализираме по отрасли, според Markets & Markets пазарът на NLP за образование ще расте с 18,1% годишно до 700 милиона долара през 2028 г., а този на ИИ в селското стопанство ще се утрои до повече от 4,7 милиарда през 2028 г. 2028 г. И Gartner посочва, че до 2027 г. повече от 70% от компаниите ще използват Industry Cloud Platforms, за да ускорят своя бизнеси“. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ