От Лондон до Ню Йорк за час?

От Лондон до Ню Йорк за час?

От Лондон до Ню Йорк за час?

Airbus спечели патент за свръхзвуков пътнически самолет, който би могъл да измине разстоянието между Лондон и Ню Йорк за час, съобщава британската телевизия BBC.

Кръстеният Concord 2.0 летателен апарат ще може да лети със скорост, 4 пъти по-голяма от тази на звука.

Документите, подадени в US Patent Office, споменават „ултрабързо въздушно превозно средство и сходен метод за придвижване по въздуха”.

На ръба на революция във въздушния транспорт ли сме?

Как работи?

Според документите, самолетът ще може да достига скорост от 4,5 маха, или 4,5 пъти по-голяма от тази на звука. За сравнение, рекордът на Concorde е 2 маха.

Молбата за патент гласи, че самолетът ще работи с няколко двигателя,  изпълняващи различни функции, а мощността ще се генерира от водород, складиран на борда.

Два турбореактивни двигателя под корпуса и един ракетен двигател в задната част ще бъдат използвани по време на излитане. Самолетът ще се издига вертикално нагоре, подобно на космическа совалка.

След излитането, турбореактивните двигатели ще бъдат спирани и прибирани, а ракетният ще бъде използван за набиране на височина от над 30 километра.

След това постояннотокови въздушнореактивни двигатели, които обикновено се срещат при ракетните снаряди, ще бъдат задействани за достигане на скорост от 4,5 маха.

Как ще се чувстват пътниците?

Според уебсайта PatentYogi.com, който разяснява идеи за патенти, траекторията на полета ще превърне самолета в „най-високото влакче на ужасите в света”.

Но пътниците няма да го усетят по този начин, защото, за максимален комфорт, седалките ще наподобяват хамаци.

Пасажерите ще могат да пътуват в спокойна атмосфера. По описанието в молбата за патент става ясно, че самолетът ще превозва само около 20 души.

Concord 2.0 няма да изпълнява само граждански полети. Airbus посочва, че той ще се използва и за военни цели.

Ще успее ли там, където Concorde се провали?

Емблематичният Concorde прекрати полетите през 2003 година поради нерентабилност. През 1970-те свръхзвуковият самолет понесе много критики заради оглушителния звук и шумовото замърсяване, предизвикани от четирите му мощни турбореактивни двигателя.

По тази причина на Concorde е забранено да лети над сушата и той не успява да стане финансово устойчив. Вместо това се превръща в презокеанско такси на голяма височина за най-богатите хора.

Патентът на новия самолет разглежда проблема със звука и шума. Благодарение на почти вертикалното изкачване на новия модел, шумът ще се разпръсква във всички посоки, без да достига земята.

Дизайнът, с така нареченото в описанието „готическо триъгълно крило”, ще напомня извивките на Concorde.

Кога ще мога да запазя полет?

Не бързайта чак толкова.

Голяма част от молбите за патент не се реализират като истински продукти, макар и описаната технология да намира приложение в някои от продуктите на Airbus.

Дори самата компания не храни големи надежди, казвайки че дизайнът е основан на „идеи, които са в начален стадий на осъществяване”.

Всъщност концепцията е публикувана за първи път през 2011 година, но добива популярност едва сега,  защото е спечелила одобрение от US Patent Office.

Още тогава Airbus заяви, че на самолета ще са нужни 30-40 години, преди да започне да изпълнява полети, ако това изобщо стане.

Airbus потвърди, че работи по два свръхзвукови проекта: единият – с японски партньори, а другият – с руско и австралийско участие. Целта е да се достигне скорост от 6 маха.

 

 

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ