ТРАЙНА//// Продажбата вече не е достатъчна - време е да се предизвикат емоции

Днешният пазар е пренаселен и марките намират за по-трудно от всякога да задържат аудиторията си. Около 70% от онлайн купувачите не довършват плащането, като проучванията сочат претоварването със съдържание и твърде големия избор като основни причини.
След сравняване на повече от седем до девет опции, удовлетвореността на клиентите намалява, както и вероятността за покупка. В същото време 91% от потребителите казват, че виждат твърде много реклами в социалните медии, 37% блокират конкретни реклами, 35% спират да следват марки, а почти една трета от потребителите на интернет в световен мащаб са изтеглили блокери на реклами.
Така че, просто „продажбата“ вече не е достатъчна - време е да се предизвикат емоции и да се изградят трайни взаимоотношения. Тогава се намесва брандирането. В тази статия на Еntrepreneur Слава Богдан споделя шест съвета за създаване на емоционална връзка между марката и нейните клиенти.
1. Почувствайте аудиторията си
За да преодолеят маркетинговата умора, която засяга 67% от потребителите, марките трябва да се включат по-дълбоко от демографското сегментиране. Като разберете какво наистина мотивира и задейства вашата аудитория, можете да създавате комуникации и оферти, които резонират на много по-дълбоко ниво.
Alo Yoga е марка за спортно облекло, но те са избрали да продават начин на живот, основан на уелнес, себеизразяване и осъзнатост. Марката е избрала здравословно съзнателни жени на възраст 25-40 години, които ценят устойчивостта и качеството, за своя основна целева аудитория и е привела стратегията си в съответствие с техните стремежи.
Тя си сътрудничи с инструктори по йога, използва овластяващи слогани, дава приоритет на генерирано от потребителите съдържание и позиционира продуктите си като част от уверен, здравословен начин на живот. Тази емоционална стратегия прави марката да се чувства свързана и надеждна, а не просто амбициозна.
2. Разказвайте истории
Според Nielsen 92% от потребителите се доверяват на препоръки и обратна връзка от реални хора повече, отколкото на рекламата. Междувременно, точно този вид съдържание, което предизвиква емоции, увеличава вероятността за покупка с 23%.
Говорете по-добре за предизвикателствата пред вашите клиенти и как вашата марка помага за преодоляването им. Покажете трансформация, като създадете диалог от проблем към решение, от съмнение към увереност. По този начин вашата аудитория се чувства видяна и разбрана.
Glossier се възползва от отхвърлянето на прекалено идеализираните стандарти за красота от страна на милениалите и поколението Z. Чрез смесване на потребителско съдържание (UGC) с дълги лични истории, марката набляга на „красотата в несъвършенството“, превръщайки клиентите едновременно в лицето и гласа на марката.
3. Заложете на общността
Sprout Social съобщава, че марките с активни общности имат 53% по-висок процент на задържане. Вместо еднопосочна улица от „марка към клиент“, създайте екосистема, където клиентите стават активни участници, споделяйки своя опит и резултати, вдъхновявайки се взаимно и съвместно създавайки съдържание.
Whoop, марката за биометрични тракери за здраве, изгради своята общност около елитни спортисти и сериозни фитнес ентусиасти, вместо да се насочва към широка аудитория. Самото устройство е позиционирано като нещо повече от тракер; то е символ на статус в рамките на специална общност, където членовете се състезават, свързват се и се вдъхновяват взаимно. Освен това, марката си сътрудничи със спортни икони като Майкъл Фелпс и Кристиано Роналдо, за да отпразнува силата на самоусъвършенстването.
4. Станете част от ежедневната рутина
Хората обичат личните ритуали и това е техният отговор на стреса и бързия ритъм на ежедневните задължения. А за 72% от потребителите тези ежедневни рутини са свързани с конкретни марки. Представете си сутрешна тренировка с любимо приложение, петъчна бира и чипс, игра или книга преди лягане. За марките това е чудесен шанс да насърчат положителни емоционални асоциации и чувство за стабилност.
Duolingo е майстор в това. Те превърнаха изучаването на езици в ежедневен навик чрез награди за серии, кратки уроци, игриви талисмани и доста натрапчив тон на гласа. Като правят ученето леко и част от личен ритуал, Duolingo трансформира взаимодействието с потребителя в емоционален ангажимент.
5. Създавайте заедно
McKinsey установи, че продуктите, разработени с пряко участие на клиентите, са с 20% по-склонни да успеят. Когато клиентите съвместно създават продукти, дизайни или кампании, те се прилепват емоционално към марката. Превърнете реалната обратна връзка от клиентите в активен подход: това може да бъде UGC (потребителско съдържание) или персонализирани оферти.
Услугата UTme на UNIQLO позволява на клиентите да проектират свои собствени тениски, суичъри с качулки и чанти - от добавяне на лични снимки до лицензирани герои и отпечатването им в магазина за минути. Цялата тази идея превръща една обикновена покупка в лично и творческо преживяване.
6. Бъдете честни
Потребителите винаги търсят автентичност, като 81% от тях виждат доверието в дадена марка, преди да направят покупка, като ключов фактор, а 87% са готови да платят повече за марките, в които вярват. Грешките и кризите са неизбежни, а честността и уязвимостта се открояват като стратегически инструменти за изграждане на дългосрочни връзки.
Когато KFC във Великобритания се сблъска с криза с доставките, която затвори над 750 ресторанта, компанията публикува хумористично публично извинение със заглавие „Ресторант с пилешко месо без пилешко. Не е идеално“. Лекият и прозрачен тон смекчи негативната реакция и бързо възстанови доверието.
Преминаваме от икономика на вниманието към икономика на връзките. Победителите ще бъдат марките, които изграждат взаимоотношения, а не гонят впечатления. Брандирането не е краткосрочна тактика, а дългосрочна стратегия и колкото по-скоро я възприемете, толкова по-силна ще бъде позицията ви в следващите години.
Източник: Слава Богдан, главен изпълнителен директор и съосновател на Flowwow, за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.