ЕК ни глобява заради туристическото лого

ЕК ни глобява заради туристическото лого

България ще бъде санкционирана със 160 хил. лв. - 10% от средствата, платени за проекта за туристическото лого и бранд на страната, които така и не бяха приети и вече почти две години не се ползват. Това съобщава в."24 часа”, цитирайки свои източници.

Поръчката за изработване на туристически бранд "България" бе спечелена през януари 2013 г. от "Обединение за бранд България”. Цената бе 1,6 млн. лв. с ДДС. Финансирането е от Оперативна програма "Регионално развитие”. Консорциумът създаде лого, в което има слънце, море, чадър, но то не бе харесано от обществеността и от Съюза на българските художници и така и не се стигна до използването му.

Експертите от Министерството на регионалното развитие са направили одит на проекта и са предложили първоначално 5% финансова корекция. След одита на Европейската комисия обаче поисканата от техните специалисти финансова санкция е станала 10% от стойността на проекта, посочват източниците.

Сумата трябва да бъде платена от Министерство на икономиката, енергетиката и туризма, което е организирало търга. Сега обаче, след разделянето на ведомството на три, вероятно санкцията ще бъде прехвърлена към Министерство на туризма.

Освен изработване на лого и слоган проектът на "Обединение за бранд България” включваше и анализ на туризма ни като цяло и определяне на конкурентните пазари. Тогава управляващите туризма заявиха, че сме спестили близо 1 млн. лв. при търга, тъй като финансирането от Брюксел за проекта бе 2,8 млн. лв. Освен основното бяха изработени и 10 продуктови лога за различните видове туризъм, но и те не се ползват.

След скандала с новото лого и досега на всички международни туристически борси, на брошурите на туроператорите и на билбордовете, с които участва България по света, е старото жълто- оранжево лого с розата.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ