Тръгна реклама на България по четири паневропейски канала

Тръгна реклама на България по четири паневропейски канала

Рекламни клипове, които популяризират страната ни като туристическа дестинация тръгнаха по паневропейските телевизии Eurosport, Discovery Channel, Euronews, National Geographic Channel.

Кампанията е част от мерките за компенсиране спада на руски и украински туристи, като за сметка на тях се очаква засилен интерес от Германия, Австрия и Франция, заяви министърът на туризма Николина Ангелкова. По данни на туроператори от ранни записвания, за летния сезон се очаква ръст и на туристите от Полша (с 6-7%), Чехия (с 5-6%) и съседните балкански страни - (Турция – около 10%; Гърция - около 10%; Сърбия - около 2%, Македония - 3 %.

Значителни ръстове от над 40 % тази година се очакват по прогнозни данни от Литва, Латвия и Молдов. С ръст около 5% са и записванията от Беларус.  „Тези данни не трябва да ни успокояват – браншът е сериозно притеснен за летния сезон и ние ще търсим всички възможности за привличане на повече туристи“, подчерта министърът на туризма.

Тя подчерта, че е министерството е направило всичко възможно  кампанията да стартира максимално бързо и да бъдат усвоени ефективно европейското финансиране. Проектът за реклама на България по паневропейските телевизии се финансира по Оперативна програма „Регионално развитие“ 2007 – 2013 г., като неговото изпълнение през годините е било забавено, поясни министър Ангелкова.

За да се ускори старта на кампанията  са използвани вече съществуващи клипове, които са допълнително адаптирани за кампанията – един имиджов спот и един с акцент върху културно-историческия туризъм.

Планирани са 3 вълни на излъчване на рекламните клипове по всеки от четирите паневропейски канала, всяка с продължителност по 8 седмици, като в края на годината рекламните спотове ще са достигнали над 20 000 излъчвания на няколко континента. Клиповете са с продължителност 30 сек. и са в два варианта – един имиджов спот и един с акцент върху културно-историческия туризъм. Те са на немски, френски, английски, руски, испански и български език, като се работи и по други езикови версии. Клиповете ще бъдат излъчвани в праймтайма на телевизиите предимно вечер и в сутрешните емисии. Излъчванията се финансират по проект „Провеждане на целогодишна рекламна кампания на България по водещи паневропейски телевизионни канали“. Той е на обща стойност от около 2,5 млн. евро без ДДС и се финансира по ОП „Регионално развитие“.

 Четирите медии на практика обхващат почти цялата територия на Европа, също държави от Близкия Изток, Африка и Азия. Покритието само на Eurosport е 15 млн. зрители на ден в 54 страни. Euronews се излъчва в 156 страни и достига до 419 млн. домакинства чрез кабелни и цифрови платформи. Discovery Channel обхваща до 97 милиона домакинства само в Европа, Средния изток и Азия. National Geographic Channel има аудитория от 458 млн. домакинства в 173 страни в света. Според анализите и проучванията именно европейските държави са сред основните целеви и генериращи пазари за българския туризъм. По данни на Националния статистически институт за 2014 г. страните от ЕС са с относителен пазарен дял в България от над 60 % и общ обем от близо 4,5 млн. туристи (ръст от 6.1% спрямо 2013 г.).

В момента се финализират преговори с телевизиите за посещения на снимачни екипи в България, което е бонус към сключения договор. Друга допълнителна безплатна активност, върху която работи екипът на министерството, е реклама в интернет каналите на четирите медии, посочват от Министерството на туризма.

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ