Тръгна реклама на България по четири паневропейски канала
Рекламни клипове, които популяризират страната ни като туристическа дестинация тръгнаха по паневропейските телевизии Eurosport, Discovery Channel, Euronews, National Geographic Channel.
Кампанията е част от мерките за компенсиране спада на руски и украински туристи, като за сметка на тях се очаква засилен интерес от Германия, Австрия и Франция, заяви министърът на туризма Николина Ангелкова. По данни на туроператори от ранни записвания, за летния сезон се очаква ръст и на туристите от Полша (с 6-7%), Чехия (с 5-6%) и съседните балкански страни - (Турция – около 10%; Гърция - около 10%; Сърбия - около 2%, Македония - 3 %.
Значителни ръстове от над 40 % тази година се очакват по прогнозни данни от Литва, Латвия и Молдов. С ръст около 5% са и записванията от Беларус. „Тези данни не трябва да ни успокояват – браншът е сериозно притеснен за летния сезон и ние ще търсим всички възможности за привличане на повече туристи“, подчерта министърът на туризма.
Тя подчерта, че е министерството е направило всичко възможно кампанията да стартира максимално бързо и да бъдат усвоени ефективно европейското финансиране. Проектът за реклама на България по паневропейските телевизии се финансира по Оперативна програма „Регионално развитие“ 2007 – 2013 г., като неговото изпълнение през годините е било забавено, поясни министър Ангелкова.
За да се ускори старта на кампанията са използвани вече съществуващи клипове, които са допълнително адаптирани за кампанията – един имиджов спот и един с акцент върху културно-историческия туризъм.
Планирани са 3 вълни на излъчване на рекламните клипове по всеки от четирите паневропейски канала, всяка с продължителност по 8 седмици, като в края на годината рекламните спотове ще са достигнали над 20 000 излъчвания на няколко континента. Клиповете са с продължителност 30 сек. и са в два варианта – един имиджов спот и един с акцент върху културно-историческия туризъм. Те са на немски, френски, английски, руски, испански и български език, като се работи и по други езикови версии. Клиповете ще бъдат излъчвани в праймтайма на телевизиите предимно вечер и в сутрешните емисии. Излъчванията се финансират по проект „Провеждане на целогодишна рекламна кампания на България по водещи паневропейски телевизионни канали“. Той е на обща стойност от около 2,5 млн. евро без ДДС и се финансира по ОП „Регионално развитие“.
Четирите медии на практика обхващат почти цялата територия на Европа, също държави от Близкия Изток, Африка и Азия. Покритието само на Eurosport е 15 млн. зрители на ден в 54 страни. Euronews се излъчва в 156 страни и достига до 419 млн. домакинства чрез кабелни и цифрови платформи. Discovery Channel обхваща до 97 милиона домакинства само в Европа, Средния изток и Азия. National Geographic Channel има аудитория от 458 млн. домакинства в 173 страни в света. Според анализите и проучванията именно европейските държави са сред основните целеви и генериращи пазари за българския туризъм. По данни на Националния статистически институт за 2014 г. страните от ЕС са с относителен пазарен дял в България от над 60 % и общ обем от близо 4,5 млн. туристи (ръст от 6.1% спрямо 2013 г.).
В момента се финализират преговори с телевизиите за посещения на снимачни екипи в България, което е бонус към сключения договор. Друга допълнителна безплатна активност, върху която работи екипът на министерството, е реклама в интернет каналите на четирите медии, посочват от Министерството на туризма.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.