Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Азия изпревари Европа по използване на цифрови портфейли
Цифровите портфейли са най-бързо развиващият се метод за плащане в света, а Азия е начело, като изпреварва Европа, съобщава CNBC като се позовава на данни от последния доклад на компанията за обработка на плащания Worldpay
В световен мащаб цифровите портфейли представляват 50% от покупките в електронната търговия и 30% от покупките в магазините през 2023 г., като стойността на транзакциите възлиза на 14 трилиона долара. Очаква се тази цифра да достигне 25 трилиона долара до 2027 г., сочи докладът.
Потребителите в Азиатско-тихоокеанския регион са най-големите потребители на цифрови портфейли, тъй като използването на физически карти и пари в брой продължава да намалява.
Миналата година 70% от онлайн плащанията и 50% от плащанията в магазините в Азиатско-тихоокеанския регион са използвали цифрови портфейли - най-високият процент сред всички региони.
Общите разходи в региона за дигитални портфейли - които включват както покупки в електронната търговия, така и търговия в търговски обекти (POS) - възлизат на почти 10 трилиона долара през 2023 г., водени предимно от Китай.
В Азия кредитните карти все още имат водеща роля в развити икономики като Япония (57%), Южна Корея (56%) и Сингапур (42%). Развиващи се страни като Индонезия (40%), Филипините (34%) и Виетнам (36%) обаче предпочитат цифровите портфейли пред други начини на плащане.
"На много от тези пазари има доста голямо небанково население. И така, възможността за внезапно използване на този цифров метод за разплащане през мобилния телефон очевидно се наложи изключително бързо през последните няколко години", обясни Помфорд.
За сравнение, разходите за дигитални портфейли в Европа представляват едва 30% от транзакциите в електронната търговия и 13% от физическите плащания. Докато в САЩ използването на цифрови портфейли съставлява 37% от онлайн продажбите и 42% от физическите разходи.
"Освен удобство, биометричната технология в цифровия портфейл, която позволява плащане само с лицето или отпечатъка на палеца, дава по-голямо усещане за безопасност и сигурност", каза Фил Помфорд, генерален мениджър на екипа за електронна търговия на Worldpay в Азиатско-тихоокеанския регион, пред CNBC.
"Ясно е, че телефонът ви може да бъде откраднат, но никой не може да използва картата ви без лицево разпознаване, а физическата ви карта може да бъде открадната и използвана чрез безконтактно плащане", добави той.
Проучването е проведено на 40 пазара в Азиатско-тихоокеанския регион, Европа, Близкия изток и Африка, както и в Северна и Латинска Америка.
Азия води
Използването на цифрови портфейли от потребителите в Азиатско-тихоокеанския регион за плащания в електронната търговия ще нарасне до 77%, а за покупки в магазините - до 66% до 2027 г., въпреки че използването на пари в брой и карти продължава да намалява сред потребителите по света.
През 2023 г. Китай е световен лидер, тъй като 82% от разходите за електронна търговия и 66% от физическите покупки са направени с цифрови портфейли, като общият размер на транзакциите възлиза на около 7,6 трилиона долара.
"Китайският пазар на разплащания се ръководи предимно от три широко разпространени марки за разплащания: цифровите портфейли Alipay и WeChat Pay и картовата мрежа UnionPay", се казва в доклада.
До 2027 г. 86% от електронната търговия и 79% от продажбите в магазините в Китай ще се извършват с помощта на цифрови портфейли, се посочва в доклада.
"Много хора в Китай вече нямат физически портфейл в ръка и излизат от къщи само с мобилния си телефон", каза Помфорд.
Индия, най-многолюдната страна в света с най-многобройно младежко население, не изостава твърде много.
През миналата година повече от 50 % от тях са използвали цифрови портфейли, за да плащат за покупки онлайн и в магазините, а създаденият в страната унифициран интерфейс за плащания (UPI) е едно от най-популярните приложения за транзакции.
Очаква се използването на дигитални портфейли както за онлайн продажби, така и за продажби в магазини да продължи да бъде основният начин за плащане в Индия, като до 2027 г. ще доминира над 70% от общите продажби, прогнозира Worldpay.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.