Бъфет направи нещо любопитно с акциите си в Apple

Бъфет направи нещо любопитно с акциите си в Apple

Съвпадение или генерален план? Уорън Бъфет вече притежава точно същия брой акции на Apple, колкото и на Coca-Cola след като намали наполовина в инвестиционното си портфолио технологичния си дял.

Много последователи на Бъфет отбелязаха това, след като в сряда вечерта инвестиционният фонд на Бъфет Berkshire Hathaway публикува регулаторната справка „13-F“ за второто тримесечие, пише CNBC. Тя показа идентичен брой акции на стойност 400 млн. в Apple и Coca-Cola - най-старата и най-дългата позиция на Бъфет.

Това накара някои да смятат, че „Оракулът от Омаха“ е приключил с продажбата на дела си в производителя на iPhone.

„Ако Бъфет харесва кръглите числа, той може би не планира да продава допълнителни акции на Apple“, казва Дейвид Кас, професор по финанси в бизнес училището Robert H. Smith School of Business към Университета на Мериленд. „Както Coca-Cola е „постоянна“ собственост за Бъфет, така може да бъде и Apple.“ 

Топ 10 на позициите в инвестиционното портфолио на Бъфет включват още Bank of America, American Express, Chevron, Occidental Petroleum, Kraft Heinz, Moody's, Chubb и Davita. 

93-годишният легендарен инвеститор за първи път купува 14 172 500 акции на Coca-Cola през 1988 г., а през следващите няколко години увеличава дела си до 100 милиона акции през 1994 г. Така инвеститорът запазва своя дял в Кока-Кола на едно и също кръгло число акции в продължение на 30 години.

Поради два кръга на разделяне на акциите с 2 за 1 през 2006 г. и 2012 г., дяловото участие на Berkshire в Coca-Cola става 400 милиона акции.

Бъфет казва, че е открил емблематичната безалкохолна напитка, когато е бил само на 6 години. През 1936 г. той започва да купува по шест кока-коли за по 25 цента от семейния магазин за хранителни стоки, за да ги продава в квартала за още пет цента. Бъфет казва, че тогава е осъзнал „изключителната привлекателност за потребителите и търговските възможности на продукта“.

Намаляването на дела на Apple

Инвестирането във високотехнологични компании като Apple изглежда противоречи на дългогодишните принципи на Бъфет за инвестиране в стойност, но известният инвеститор се отнася към нея по-скоро като към компания за потребителски продукти като Coca-Cola, отколкото като към технологична инвестиция.

Бъфет изтъкваше лоялната клиентска база на iPhone, като казваше, че хората ще се откажат по-скоро от автомобилите си, отколкото от смартфоните си. Той дори нарече Apple втория по важност бизнес след групата застрахователи на Berkshire.

 Затова за някои беше шокиращо, когато стана ясно, че Berkshire е продала над 49% от дела си в производителя на iPhone през второто тримесечие на тази година.

Мнозина заподозряха, че това е част от управлението на портфейла или от по-общия поглед върху пазара, а не от преценка на бъдещите перспективи на Apple. Продажбата намали дела на Apple в портфейла на Berkshire до около 30% от почти 50% в края на миналата година. И след като се установява на това кръгло число, изглежда, че е на мястото, което Бъфет предпочита за своите най-ценени и най-дълго държани акции.

Все пак някои смятат, че това може да е просто съвпадение.

„Не мисля, че Бъфет мисли по този начин“, каза Бил Стоун, главен инвестиционен директор в Glenview Trust Co. и акционер в Berkshire.

Но по време на годишната среща на Berkshire през май Бъфет сравни двете акции и спомена, че периодът на притежание и на двете е неограничен.

„Ние притежаваме Кока-Кола, която е прекрасен бизнес“, каза Бъфет. „Притежаваме и Apple, която е още по-добър бизнес, и ще продължаваме да го притежаваме, освен ако не се случи нещо наистина извънредно. Ще продължаваме да притежаваме Apple, American Express и Coca-Cola“, подчерта той.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ