Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Марин Маринов: Гъвкавостта ни позволява да отговаряме на променящите се нужди на бизнеса и хората
Bulgaria Insurance стартира преди повече от 20 години като здравен фонд, а днес е утвърден универсален застраховател с фокус върху гъвкави решения, дигитализация и дългосрочно партньорство с клиентите. По темата за развитието на компанията и ключовите приоритети разговаряме с Марин Маринов, изпълнителен директор и председател на Управителния съвет на компанията, който има над две десетилетия опит в застрахователния сектор.
Bulgaria Insurance е на пазара вече повече от 20 години. Кое според вас е най-важното, което ви помогна да останете устойчиви през този период?
Вярвам, че ключът е гъвкавостта. Започнахме като здравен фонд в среда с конкретни нужди и ясно ограничен пазар. През годините се научихме да слушаме внимателно както клиентите си, така и нашите партньори. Адаптирахме се в зависимост от нуждите – от продуктовото ни портфолио до начина, по който обслужваме нашите клиенти. Именно тази способност да се променяме, без да губим фокуса, ни позволи да бъдем устойчиви повече от двайсет години.
Как преминахте от здравен фонд към универсален застраховател и какво наложи тази трансформация?
От една страна, с разрастването на бизнеса на нашите клиенти се разширяваха и техните нужди. Видяхме, че можем да предложим по-голяма стойност, ако предоставяме цялостни застрахователни решения, а не отделни продукти. От друга страна, като утвърден здравен застраховател, ние вече бяхме изградили силно доверие сред нашите клиентите.
Те ни познаваха, имаха реален опит с обслужването, което предоставяме. Именно това направи прехода към други застрахователни услуги естествен, клиентите много по-лесно ни повериха и други свои рискове, защото вече имахме изградени партньорски отношения и доверие.
Дигитализацията е сред основните ви акценти. Кога осъзнахте, че тя ще бъде ключов фактор за конкурентоспособността ви?
Още през 2016г. започнахме да внедряваме дигитално подаване на претенции по здравното застраховане. Бяхме сред първите, които въведоха дигитална здравна карта, напълно заменяща физическата. Днес, всички видове претенции могат да бъдат подадени онлайн, като не изискваме оригинални документи и без ограничения в максималната сума на претенцията. Целият процес, от подаването на заявлението до изплащането на обезщетението, е напълно дигитализиран.
За клиента това означава само едно - обслужване, което е бързо, лесно, прозрачно и най-вече удобно.Клиентите са все по-взискателни и очакват услуги, които ги улесняват и минимизират административната тежест.
Това беше основната причина да осигурим единен клиентски портал, който позволява удобно и ефективно онлайн управление на цялата съвкупност от застрахователни продукти: от дигитална здравна карта и планиране на профилактика, до подаване и проследяване на претенции, достъп до резултати, управление на лимити и добавяне на застраховки за семейството. Всичко на едно място. За тяхно удобство.
В последните години развивате и застраховки, свързани със зеления преход. Каква е логиката зад това решение?
Започнахме ясно да виждаме нуждата от по-специализирани и нишови застраховки, като тези за фотоволтаични инсталации, разработени в отговор на конкретни запитвания от клиенти или пък тези за електрическите автомобили. Като по-малка застрахователна компания имаме предимството на гъвкавостта, можем бързо да създаваме персонализирани решения, съобразени с реалните нужди на клиентите. Това не винаги означава изцяло иновативни продукти, а просто умението да адаптираш правилното решение в точния момент.
Какво следва от тук нататък за Bulgaria Insurance?
В следващите години фокусът ни ще бъде върху устойчивото развитие във всички линии бизнес и върху отговора на нуждите на все по-широк кръг клиенти, както индивидуални, така и корпоративни. Ще продължим да надграждаме позицията си като гъвкав застраховател, който може бързо да се адаптира към промените в пазара и в поведението на клиентите.
Вече разполагаме с изградена дигитална платформа, която в следващия етап ще надграждаме с решения, базирани на изкуствен интелект, и с разширени възможности за анализ на данни, които тя предоставя.Това ще ни позволи да оптимизираме вътрешните операции и да насочим по-голям човешки ресурс към най-важното – клиентското изживяване, персоналния подход и добавената стойност отвъд самия застрахователен продукт.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.