Mastercard ще премахне ръчното въвеждане на карти за онлайн плащания в Европа до 2030 г.

Mastercard  ще премахне ръчното въвеждане на карти за онлайн плащания в Европа до 2030 г.

Mastercard ще премахне ръчното въвеждане на карти за онлайн плащания в Европа до 2030 г.

От 2030 г., Mastercard  вече няма да изисква европейците да въвеждат ръчно номерата на картите си, когато плащат онлайн - без значение каква платформа или устройство използват, предаде CNBC.

Mastercard обяви днес, че до 2030 г. всички карти, които издава в своята мрежа в Европа, ще бъдат токенизирани. С други думи, вместо 16-цифрения номер на картата, който всички сме свикнали да използваме за транзакции, това ще бъде заменено с произволно генериран „токен“.

Фирмата казва, че работи с банки, финансови технологии, търговци и други партньори, за да премахне постепенно ръчното въвеждане на карти за електронна търговия до 2030 г. в Европа в полза на бутон с едно щракване във всички онлайн платформи.

Това ще гарантира, че картите на потребителите са защитени срещу опити за измами, казва Mastercard.

Потребителите няма да трябва да въвеждат пароли всеки път, когато се опитват да направят плащане, тъй като Mastercard въвежда пароли, които заместват паролите.

Освен това ще позволи на клиентите да извършват плащания с едно щракване при плащане, като използват биометрично удостоверяване с отпечатък на пръст.
Картите, съхранявани в страница на търговец или електронен портфейл чрез токенизация, могат да бъдат автоматично актуализирани, където и да се съхраняват, когато бъдат заменени или подновени.

Намаляване на измамите

От Mastercard казват, че 100% токенизация в сайтовете за електронна търговия ще намали драстично нивата на измами.

Според фирмата за пазарни проучвания Juniper Research загубите от измами с онлайн плащания се очаква да надхвърлят 91 милиарда долара до 2028 г. - общо над 362 милиарда долара в световен мащаб през следващите пет години.

Възприемането на токенизацията се увеличава с 50% всяка година и сега осигурява около 25% от всички транзакции за електронна търговия в световен мащаб в мрежата, посочват от Mastercard.

Mastercard заяви, че въвежда промяната в Европа, тъй като континентът отдавна е лидер в иновациите в разплащанията, като безконтактни плащания и онлайн банкиране, които позволяват на потребителите на банкиране да споделят данните на своите сметки за достъп до нови финансови продукти.

„В Европа видяхме как токенизацията набира скорост в цялата екосистема, удобството и намалените нива на измами се продават сами по себе си“, каза в изявление Валери Новак, изпълнителен вицепрезидент, продукти и иновации в Mastercard Europe.

„Ние сме уверени, че постигането на тази визия до 2030 г. е печелившо както за купувачите, търговците на дребно, така и за издателите на карти.“

Бъдещето на плащанията

От появата на кредитните карти за първи път през 50-те и 60-те години на миналия век до преминаването към плащане за неща онлайн, което дойде с широкото навлизане на интернет в началото на 2000-те години, начините, по които плащаме, претърпяха няколко доста драматични промени през цялото време десетилетията.

В първите дни, когато кредитните карти бяха въведени за първи път, банковите чиновници проверяваха номерата на картите в книга с невалидни номера или се обаждаха на банката издател, за да проверят, че лицето, което извършва плащането, е това, за което се представят.

Така наречените „zip-zap“ машини, които отпечатват номерата на карти върху пакети с карбонова хартия, са основният начин за плащане с кредитна карта на касите.

Това беше до 1970-те и 1980-те години, когато магнитните ленти и електронните терминали за разплащане превзеха. Те бяха наследени от карти с микрочипове, които съхраняваха данни за собственика, номера и датата на изтичане на картата.

Mastercard залага, че преминаването й към тази нова „вградена“ платежна система ще бъде толкова драматична промяна, колкото преминаването към чип и ПИН или приемането на безконтактни плащания, които сега се използват широко в развитите икономики по света.

Компанията казва, че нейната технология ще направи изживяването при плащане на артикули онлайн толкова гладко, колкото извършването на безконтактно плащане в магазина. Това означава, че потребителите ще могат да извършват плащания с едно кликване на всяко устройство, включително смарт часовници, домашни асистенти и дори автомобили.

Например, Mastercard има партньорство с Mercedes-Benz, което позволява на клиентите на автомобилния производител да използват сензор за пръстови отпечатъци в колата си, за да извършват цифрови плащания в повече от 3600 бензиностанции в цяла Германия.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ