Revolut: Младите също не са застраховани срещу измами

Revolut: Младите също не са застраховани срещу измами

Глобалната финтех компания Revolut  издаде днес предупреждение заедно с артиста по социално инженерство Джени Радклиф, че измамниците таргетират млади хора, въпреки погрешната обществена представа, че по-възрастните поколения са по-уязвими към измами.

Сред извадка от потребителската си база в България, Revolut, която има над 850 000 клиенти у нас и над 45 милиона по света открива, че технически грамотните Поколение Z и Милениали са с най-високия брой на случаи с измами, достигайки 70% от измамите, докладвани на Revolut през последните 12 месеца. По данни на компанията:

  • Милениалите (28-43 г.) и поколението Z (18-27 г.) заедно достигат 70% от подадените доклади за измама, почти двойно обема на по-възрастните поколения. За сравнение поколението Х и Бумърите заедно достигат 30% през последната година.
  • Само Поколение Z докладва 26% от измамите през изминалата календарна година.

Въпреки че по-възрастните поколения стават по-рядко жертви на измама, финансовият удар за тези групи е значително по-висок:

  •  Поколението X (44-59 г.) представлява 13% от случаите, но изпитва загуби от средно €585 на случай, докато Бумърите (60-78 г.) с 17% губят средно €770 – две значителни суми.
  • За сравнение Поколението Z и Милениалите губят средно €286 и съответно €1,650.

Общ знаменател за измамите, засягащи всички възрастови групи, е произходът, като често източникът са социалните медии. Уебсайт измамите и телефонните обаждания също са разпространени сред тези групи.

Възрастни от Поколение Z

Милениали

Поколение X

Бумъри

1

Социални медии (67%)

Социални медии (80%)

Социални медии (100%)

Социални медии (75%)

2

Уебсайт измами (17%)

Уебсайт измами (10%)

Уебсайт измами (25%)

3

Телефонни обаждания (17%)

Телефонни обаждания (10%)

Тези открития са последвани от стартирането на Revolut Secure, който обединява авангардните функции за сигурност на Revolut, за да предостави на клиентите повече контрол върху това как са защитени парите им.

„Никой не мисли, че ще му се случи на него. Но истината е че всеки може да бъде измамен и, за съжаление, се случва много по-често, отколкото хората осъзнават“, коментира данните експертът по етика и социално инженерство Джени Радклиф. "Много измамници са талантливи социални инженери, които знаят точно кои лостове да дръпнат и кога. Факт е, че повечето хора смятат, че не са достатъчно важни или богати, за да бъдат набелязани, или мислят, че ще забележат знаците, когато са. Но когато измамниците предизвикват емоции, рационалните ни мозъци може да не функционират така, както очакваме. Всеки е уязвим и трябва да е нащрек за признаците, че нещата може да не са такива, каквито изглеждат”, допълва тя.

„Измамата често не се взима насериозно, докато не е прекалено късно. Данните показват колко хора стават жертви на измама, без значение възрастта или техническите познания, затова е важно никой да не бъде безразличен, допълва Уди Малуф, директор на отдела против финансови престъпления в Revolut. „Преди да извършите трансакции, без значение колко сигурни изглеждат те, отделете време да помислите какво сте помолени и защо. Никога не прибързвайте да изпращате пари, освен ако не сте абсолютно сигурни. Ако имате съмнения – спрете, помислете и оставете телефона. Вашият доставчик на платежни услуги никога няма да ви прибързва да извършвате трансакции и Revolut никога няма да ви се обади, без предварително това да е потвърдено чрез нашия защитен чат в приложението, препоръчва той.

Ето и още съвети от Revolut как да бъдете на крачка пред измамниците:

  • Бъдете бдителни. Винаги поставяйте под съмнение нещата, които изглеждат твърде хубави, за да са истина.
  • Доверявайте се на инстинктите си. Ако чувствате, че нещо не е наред, направете крачка назад и го проучете.
  • Използвайте защитени канали. Придържайте се към надеждни уебсайтове и платформи за трансакции.
  • Докладвайте подозрителна дейност. Ако нещо изглежда подозрително, съобщете на Revolut директно от приложението – ние сме тук 24/7, за да помогнем.
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ