Светът на парите: "Купувайте кал!" и още оригинални идеи как се прави богатство 

Светът на парите:  Купувайте кал! и още оригинални идеи как се прави богатство 

Лекторът и предприемач Грег Рийд споделя идеи, донесли богатство на тези, които са ги използвали правилно 

 Искало ли ви се е някога да узнаете дълбоките тайни, благодарение на които милионери и милиардери са успели да натрупат състоянието си? 

Ако нямате достъп до свръхбогатите, не се притеснявайте. Ето четири прости житейски хватки, които ще ви помогнат да направите първата стъпка. 

1. Купете земя 

Канадският поземлен магнат Брайън Сидорски споделя една мощна концепция, която хвърля предизвикателство на въображението. Когато го попитали как е натрупал състояние от необработена, незастроена земя, той се облегнал назад в стола си и възкликнал: "Време плюс кал е равно на богатство." След това уточнил концепцията си. "Намерете населено място, което се разраства с 20-25% годишно. Отбележете си главната улица, начертайте мислено линия на осем мили от това място и купете терен там. Това е "земята". Дайте земята под наем на местни фермери, така че наемът да покрива разходите ви и земята да стане безплатна за вас. Тъй като градът продължава да се разраства, в крайна сметка той ще достигне до вашия имот. И ето, вече сте в непосредствена близост до главната улица. По-късно можете да продадете тази земя на голям магазин за сто пъти повече, отколкото сте платили за нея". 

2. Комбинирайте несъвместими бизнес идеи 

 Джийн Ландрум прави невъзможното, когато основава Chuck E. Cheese's. Той създава изцяло нов бизнес модел, като комбинира няколко различни идеи в една верига: храна, семейство и тематичен парк. 

  •  Храна: децата обичат пица.
  • Увеселителен парк: децата са пристрастени към видеоигрите, хокея с топка и въздушния хокей. 

 Комбинирайте пица и увеселителен парк и ще имате много деца с щастливи родители. Защо родители? Защото те могат да седнат на масата, да си поемат дъх и да се хранят, докато децата са заети в зоната за игра. Концепцията за хибридна верига пицарии/развлекателен център е революционна и променя стария начин на мислене, според който храната и детските забавления са разделени. 

Хрумва ли ви какви идеи бихте могли да комбинирате, за да създадете нещо ново? 

3. Възползвайте се от остаряването 

Когато машините и останалото офис оборудване остареят, повечето компании ги възприемат като боклук. Какво правят с боклука? Даряват или изхвърлят. 

Рон Клайн - който е изобретил магнитната лента за кредитни карти - не вижда боклук, а възможност. Когато Клайн ръководи General Associates, компания за пренос на данни, той купува много телетипно оборудване от Western Union. Защо е купувал безполезни боклуци? Там, където другите са виждали остарял боклук, той е виждал красота - и пари. Клайн ремонтира старото оборудване и го продава на големи комуникационни компании. Под формата на специална услуга General Associates превръща много от машините в специални телепринтери за хора с увреден слух, които отпечатват съобщения на Брайлово писмо. Той измислил как да използва това, което се смятало за боклук.

Какви боклуци ви се намират, които могат да бъдат разменени срещу пари? 

4. Плувайте срещу течението и работете с конкурентите си 

Конкуренцията е новото сътрудничество. Защо на всяко голямо кръстовище има по четири бензиностанции? Бихте ли предпочели да отворите ресторант на черен път или в непосредствена близост до други ресторанти в престижна част на града?

Някои хора смятат, че този вид конкуренция е нещо лошо. Ернесто Анкира-младши, който е собственик на няколко автокъщи в Сан Антонио, Тексас, не мисли така. Неговият подход е от полза за индустрията, общността и дори за собствения му бизнес - Ancira-Winton Chevrolet. 

Когато икономиката тръгва на зле, Ернесто се обединява с конкурентите си и Асоциацията на автомобилните дилъри в Тексас, за да промени негативното възприятие на автомобилната индустрия в техния район. Те работили заедно по специални оферти за клиенти и други съвместни събития и предложения - и всички имали полза, най-вече защото създали трайно доверие между потребителите и дилърите. 

Какво можете да направите, за да си сътрудничите с конкурентите си и да подобрите имиджа на вашата индустрия? 

И така: време е да действате! За да проработи някой от тези трикове, трябва да го обмислите, да го почувствате и след това да запретнете ръкави. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ