Боряна Манолова: Бизнесът трябва да създава устойчиво развитие с добавена стойност

Боряна Манолова: Бизнесът трябва да създава устойчиво развитие с добавена стойност

Какво бизнесът може да направи за околната среда и устойчовото развитие? На този въпрос даде отговор Боряна Манолова, главен изпълнителен директор на Siemens България по време на форума на сп. "Мениджър" и GLOBUL - "Зелeната култура на нацията".

Аз ще представя гледната точка на бизнеса към зелената икономика и по-точно гледната точка на Siemens като една иновативна инженерна компания, чиято стратегия всъщност е създаването на устойчиво развитие с добавена стойноност. Нашата мисия е да предоставяме стоки и услуги, които да отговарят на глобалните тенденции и работим в три основни измерения – икономическо, екологично и социално.

Какво трябва да направим? От една страна да защитим околната среда, така че да опазваме природните ресурси и планетата, и в същото време действията ни трябва да подкрепят бизнеса, за да има икономически смисъл и насоченост от тях. Най-вече трябва да се стремим да подобрим качеството на живот, което е социалното измерение на нашите действия. В Siemens ние работим точно по тези три направления. В областта на околната среда предоставяме иновативни продукти и решения за подобряване на собствения ни еко баланс и на този на нашите клиенти и доставчици. Инвестираме в създаването на решения, които са устойчиви. В дългосрочен план насърчаваме нашите служители да се стремят да бъдат добри граждани.

В дебата „Рио+20” Siemens участва с изложение за иновации и технологии, като там дискутирахме какви са големите проблеми на околната среда и енергийната ефективност. Тази дискусия беше една от най-социално ангажираните по отношение на обществото и бизнеса.

През фискалната 2011 г. Siemens генерира приходи от 30 млрд. евро със своето зелено, екологично портфолио. Това е 40% от общия процент продажби на компанията, тъй като ние сме компанията, която може би има най-голямото зелено портфолио. В сравнение с фискалната 2010 г. продажбите на зелени продукти и услуги генерираха 9% ръст.

В основата на нашата стратегия залагаме предимно на иновативните продукти. Имахме и цел с колко да намалим въглеродните емисии на нашите клиенти, като планът ни беше да постигнем 300 млн. тона за 2011 г. Ние го преизпълнихме и спестихме 320 млн. тона. За да придобиете по-точна представа, това е сумата от общите емисии на въглероден двуокис на градовете Делхи, Берлин, Хонг Конг, Истанбул, Бостън, Ню Йорк, Сингапур и Токио взети заедно. Също така взехме първо място за най-устойчиво развиващата се компания на Dawn Jones Sustainability Index.

Мисля, че ще ви бъде интересно да разберете и за примери от нашето зелено портфолио, които сме реализирали и в България. През изминалата година доставихме за едно от водещите здравни заведения в страната „Пирогов” магнитен резонанс от последно поколение. Този апарат помага за бързото обслужване на пациенти. Времето за преглед се скъсява с 50%, като в същото време разходът на електроенергия е изключително нисък. Такава апаратура тази година доставихме и в болница „София Мед”, като те закупиха 10 такива апарата.

Друг успешен пример е откритата новоизградена централа на EVN България в Пловдив. В този проект Siemens беше изпълнител до ключ. За зимния отоплителен сезон 80% от електроенергията беше доставяна от новата мощност. Като при традиционното производство голямо количество топлина се изхвърля в околната среда, а с нашия метод отпадната топлина се използва едновременно за топлинна и електрическа енергия. Друг проект в сферата на енергийната ефективност е рехабилитацията на оборудването на „Мини Марица Изток”, като след завършването му основното електрозахранване на рудник „Трояново 3” и „Трояново Север”, с което ще бъде намалено значително загубата на електроенергия. Голяма част от финансирането е осигурено от Европейската банка за възстановяване и разивитие. Това са само част от примерите, които мога да ви дам.

Ролята на компаниите, които имат зелено портфолио, е в две насоки – да бъдем лидери във внедряването на такива решения, а от друга страна да работим с правителството, с нашите клиенти и доставчици по такъв начин, че да оксигуряваме среда, която да насърчава инвестициите в зелени продукти и съответно да увеличава нашето качество на живот.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Студени досиета: Синът на основателя на Mango е заподозрян за убийството му преди година
Премиерът: Не е време за избори
Ключовите двигатели на икономическия растеж в България и Югоизточна Европа
Кристиано Роналдо е най-високо платеният футболист в света
Лидерите на ЕС искат бързи действия за отключване на замразени руски активи за финансиране на Украйна
АПИ опитва да приключи всички ремонти по магистралите до края на месеца
Краят на октомври наближава, а Бюджет 2026 все още го няма. Лакомство или пакост?
Защо автоматизацията с чатботове е ключът към успеха на вашия бизнес: Преглед на възможностите и ролята на AI-Masters агенцията