Старите мениджъри могат да научат нови хватки от Лейди Гага

Старите мениджъри могат да научат нови хватки от Лейди Гага

Повечето от нас свързват певицата Лейди Гага главно със скандалния й гардероб и провокативни клипове. Бизнесмените обаче могат да понаучат нещичко от нея по отношение на стратегическите иновации, съветва германският бизнес анализатор Мартин Куп.

Огромните продажби на всички продукти, свързани с Лейди Гага, са предизвикани до голяма степен от способността й да променя начина, по който потребителите възприемат марката й, смята Куп, който е професор в Европейската школа по мениджмънт и технологии в Берлин.

„Лейди Гага размива границите на индустрията и не е съвсем ясно дали е музикант, художник или моден дизайнер”, обяснява Куп, който наскоро издаде книга с бизнес уроци, почерпени от звезди като Мадона и ренесансовия художник Тициан.

„Смятам, че много хора я свързват повече с модата и други типове забавление, отколкото с музиката”, убеден е анализаторът. Според него, стратегията на певицата в социалните медии е идеалният начин, чрез който бизнесите могат да научат нови начини да обновят старите фирми.

С помощта на социалните мрежи Facebook и Twitter Лейди Гага си събра цяла армия от почитатели само с помощта на виртуалното общуване. Тя не използва традиционни маркетингови хватки за промоция, не насилва продуктите и цените си към потребителите.

„Социалните медии не са еднопосочни като общуване и Лейди Гага разбира това. Там са нужни емоции, въвличане и интерактивност – а тя е много напреднала във всичко това.”

Лейди Гага нарича себе си „Чудовището-майка”, а феновете си – „малките чудовищенца”. Такава връзка прави впечатление на потребителите, смята Куп.

„Точно това търсите в социалните мрежи. Трябва да създадете много по-силна интимност, отколкото успявахте с обикновените маркетингови инструменти. Лейди Гага е пример, който показва, че трябва да се занимаваме не само с основния си бизнес, каквато е музиката в нейния случай, а и с всичко странично, като концертите, сувенирите, изкуството, модата, медиите и ежедневния живот.”

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ