Високи производствени цени и свиване на консумацията са основните проблеми пред бизнеса с вино в 30 страни

Високи производствени цени и свиване на консумацията са основните проблеми пред бизнеса с вино в 30 страни

65% от участниците на пазара на вино и експерти от повече от 30 страни смятат нарастващите производствени цени за основно предизвикателство пред индустрията през следващите години. Това се посочва в годишния доклад на ProWein Business Report, съставен за международното изложение ProWein. По поръчка на изложението германският университет Гайзенхайм анкетира над 1300 професионалисти на пазара – винопроизводители, износители и вносители.

На второ място сред предизвикателствата е намаляването на покупателната способност - този проблем е посочен от 59% от анкетираните. Световният икономически спад беше посочен като основен проблем от 56% от анкетираните, а 49% казаха, че намаляването на консумацията на вино на фона на опасения за общественото здраве им пречи да правят бизнес. 43% от експертите в лозаро-винарския бранш са най-разтревожени от затягането на правителствените политики по отношение на алкохолните напитки, като най-често това посочват представителите на търговията на дребно в Белгия, Великобритания и Ирландия, както и винопроизводителите от страните от Новия свят.  Австрия и Португалия също изтъкват това. По-голямата част от респондентите отбелязват и спад в обемите на продажбите през 2024 г. и това е особено забележимо в Германия, Франция и Австрия. Португалия беше единствената страна, в която производителите отчетоха ръст на продажбите.

Анкетираните свързват спада в консумацията на вино с нарастващото внимание на потребителите към здравословните проблеми и прехода към алтернативни напитки. През 2024 г. търговците на дребно и дистрибуторските мрежи отбелязват ръст в продажбите на пенливи, бели и розе вина, както и на слабоалкохолни и безалкохолни вина. Експертите смятат, че тези категории ще покажат положителна динамика в бъдеще.

По-голямата част от винопроизводителите и професионалистите в търговията с вино са съгласни, че има нужда от промяна и развитие на винените комуникации в съответствие с новите пазарни условия „Винената индустрия е в повратна точка. Изглежда, че повечето държави са преодолели най-лошите последици от нарастващите цени върху производителите, но търговците на вино са изправени пред предизвикателството да се адаптират към бързо променящите се потребителски предпочитания. Разработването на нови продукти и комуникационни стратегии ще определи дали виното ще остане конкурентоспособно с други напитки“, каза проф. Симоне Луз, ръководител на Института по бизнес с вино и напитки към университета в Гайзенхайм.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 17 декември. Имен ден празнуват Данaил, Данaилa, Даниeл, Даниeлa
Мерц: Според гаранциите, предоставени от САЩ на Украйна, бихме могли да отблъснем руските сили
След повече от десетилетие: NASA загуби връзка с орбиталния апарат на Марс Maven
Зетят на Тръмп се оттегля от офертата на Paramount Skydance за придобиване на Warner Bros. Discovery
Парламентът прие на първо четене удължителният бюджет за 2026 година
МАЕ: Глобалното търсене на въглища достигна рекордно високо ниво тази година, очаква се спад до 2030 г.
Опасно орбитално разминаване между Starlink и китайски сателити
Рекорд: Испания отчете близо 100 млн. туристи през 2025 г. и дебне конкуренцията