Скандал беляза старта на кампанията за туризма ни
![Скандал беляза старта на кампанията за туризма ни](/media/006/hristo_drumev.l.webp)
Скандал беляза официалния старт на националната рекламна кампания на българския туризъм. Както ви информирахме вчера, тя ще обхване четири паневропейски канала, по които ще се излъчват клипове в най-гледаното им телевизионно време.
Официалното представяне на кампанията се състоя днес в столичиния хотел „Сити” като в презентацията се включи солиден екип от министерството на икономиката, енергетиката и туризма, начеро с министър Трайчо Трайков.
В края на представянето неочаквано думата взе директорът на НДК Христо Друмев. Той попита министър Трайков защо министерството е предпочело за пресконференцията хотел и е похарчило държавни пари за това, при положение, че НДК предоставя безплатно зали за такива мероприятия.
След това Друмев остро разкритикува и съдържанието на самата кампания, в частност рекламните клипове, които ще се излъчват по Eurosport, Euronews, National Geographic Channel и Discovery Channel.
"Клиповете са еднообразни, логото в тях е безобразно - не е ясно дали е баница, дали е роза", отсече Друмев. С възмутен тон той коментира, че близо 450 000 лева са платени за 4 клипа, които според него не отразяват цялостната картина на българския туризъм.
Министър Трайков изслуша нападките без коментар.
Вместо него зам.-министър Иво Маринов се опита да върне деловия тон в общуването, като обясни, че поръчката за кампанията е направена от предишното правителство, което по Закона за обществените поръчки е избрало офертата с най-добра цена.
Друмев отказа да се съобрази с този аргумент и заяви, че според него в обществената поръчка не е участвала нито една чуждестранна компания, което вероятно би направило цената по-ниска.
В края на обвинителната си реч директорът на НДК обяви, че слогана на рекламните клиповете „Magic lives here" буди недоумение и отсече, че министерството е можело да направи значително повече за популяризирането на българския туризъм.
Преди това министър Трайков разясни, че отделените 7,5 млн. лв. за кампанията са два пъти повече от парите, които държавата е харчила досега ежегодно.
Над 3 000-те клипа, които предстоят да бъдат излъчени на две вълни през есента и зимата, ще рекламират страната ни като целогодишна туристическа дестинация и място за културен, исторически и спа туризъм, каза министърът.
По време на презентацията стана ясно още, че в новия Закон за туризма е заложено въвеждането на стандарти за качество за специализираните видове туризъм.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.