УНИЦЕФ: Войните лишават 13 млн. деца по света от училище

УНИЦЕФ: Войните лишават 13 млн. деца по света от училище

Повече от 13 милиона деца по света са лишени от образование заради военните конфликти в част от страните в Близкия Изток, обяви УНИЦЕФ в доклад, цитиран от Франс прес.

Организацията оценява ситуацията като „бедствено положение”.

Докладът се фокусира върху 6 страни и територии, които са във война или нестабилни – Сирия, Ирак, Йемен, Либия, Палестинските територии и Судан, както и върху 3 държави, приели най-много сирийски бежанци – Йордания Ливан и Турция.

Децата усещат разрушителното влияние на конфликтите в целя регион, коментира Питър Салама, директор на УНИЦФ за Близкия Изток и Северна Африка. Той добавя, че не става дума само за материалните щети в училищата, но и за отчаянието на цяло поколение, което вижда надеждите си и бъдещото си разбити.

Повече от 8850 училища в Сирия, Ирак, Йемен и Либия не могат да приемат деца, тъй като са или разрушени, или повредени, или са станали подслон за бедстващи семейства, или са окупирани от участници в конфликта.

В Ивицата Газа децата използват училищата като приюти, защото домовете им са били унищожени. Същото е и в Ирак, където училищата приютяват около 3 млн. бежанци, избягали от градовете си заради насилието на джихадистите от „Ислямска държава”.

В Сирия, Судан и Йемен и в голяма част от Либия родителите не пускат децата си на училище от страх за сигурността им, свидетелства УНИЦЕФ. Ходенето на училище крие големи опасности за много деца – според статистиката 214 училищата в тези райони са били атакувани през миналата година.     

„В Сирия конфликтът е унищожил 20 години работа по разширяването на достъпа на децата до образование”,обобщава докладът. 7,6 млн. души са били принудени да мигрират  вътре в страната, повече от 4 млн. са сирийските бежанци по света. В съседните страни над 700 000 сирийски деца не могат да посещават училище, основно в Турция и Ливан, където училищата са препълнени и липсват средства.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ