Световните цени на дизела скочиха, след новите санкции на САЩ срещу Русия

Световните цени на дизела скочиха, след новите санкции на САЩ срещу Русия

Световните цени на дизела и маржовете на рафиниране се повишиха след последния кръг от санкции на САЩ срещу търговията с петрол на Русия поради очакванията, че мерките ще затегнат доставките, според анализатори и данни на LSEG, цитирани от Ройтерс.

Съединените щати наложиха най-строгите си санкции на руски производители и танкери досега на 10 януари, за да ограничат приходите на втория в света износител на петрол за войната му в Украйна.

Много от новонасочените кораби, част от това, което се нарича флот в сянка, който се стреми да заобиколи западните ограничения, са били използвани за превоз на петрол до Индия и Китай. Рафинериите в тези страни се възползваха от евтиния руски внос, който беше забранен в Европа след нахлуването на Москва в Украйна.

„ Маржовете на печалбата се повишиха след новините за санкциите и очакваме значителни прекъсвания на руския износ на дизел“, каза анализаторът на Energy Aspects Наталия Лосада. Тя добави, че най-малко 150 000 барела на ден (bpd) от руския износ на дизел от рафинериите на Gazprom Neft и Surgutneftegas са изложени на риск.

Премията на първия месечен европейски дизелов договор спрямо този шест месеца по-късно скочи до 50,25 долара за метричен тон в четвъртък, 10-месечен връх, показват данни на LSEG.
Пазарът на дизел вече беше в изоставане, терминът, използван за пазарна структура, при която близките договори се търгуват с премия спрямо по-късните договори за доставка. Това обикновено означава ограничено бързо снабдяване. Маржовете на рафинирането на дизелово гориво достигнаха най-високото си ниво от пет месеца и половина от 20 долара за барел в четвъртък. Студеното време в северното полукълбо вече подкрепяше дизеловите пазари. Маржовете на рафинирането на дизел в Азия скочиха с 8% в понеделник до над 17 долара за барел, най-голямото увеличение от септември, преди да се понижат до около 16,50 долара за барел в четвъртък.

Фючърсите на дизела в САЩ скочиха с повече от 5% на 10 януари, най-големите им дневни печалби от октомври, и достигнаха шестмесечен връх от $111 за барел в четвъртък. Дизелът за предния месец командва премия от над $10 спрямо договора за шестия месец, най-голямата премия от почти година.

Търговци и рафинерии отчитат по-високите разходи за суров петрол в цените на горивата и рафинирането, казаха двама базирани в Сингапур търговски източника, добавяйки, че по-ниските руски дизелови потоци е малко вероятно да окажат голямо влияние върху азиатските пазари директно.

Дори при по-високите маржове на дизела, сложните маржове на рафинирането в Азия са отслабнали, тъй като цените на суровия петрол са се увеличили с много по-бързи темпове от цените на рафинираните продукти, каза трети източник.

Цените в брой в Дубай се повишиха с 8,5% от миналия петък, докато суаповете за бензин в Сингапур през февруари се покачиха само с 5,5% през същия период от време.

Комплексните маржове на рафиниране в Сингапур, водещият в Азия, се задържаха на петмесечно дъно от 17 цента за барел в четвъртък, показват данни за цените на LSEG.

Европа, която преди западните санкции през 2022 г. беше най-големият купувач на руски дизел, премина към доставки от Индия, Близкия изток и Съединените щати, за да покрие недостига.

Въпреки че повечето от 183-те санкционирани кораба са били използвани за превоз на суров петрол и мазут, а не на дизел, има опасения, че санкциите могат да повлияят на работата на рафинериите в Индия и Китай, намалявайки тяхното производство на дизел и износа им за Европа, анализаторът на Sparta Commodities Джеймс Ноел-Бесвик каза.

Най-големите купувачи на дизел в Русия, Турция и Бразилия, ще трябва да намерят алтернативни продавачи като Съединените щати и страните от Близкия изток, в случай че руските доставки бъдат значително прекъснати, добави той, увеличавайки конкуренцията за европейските купувачи.

Други анализатори казват, че пазарът в крайна сметка ще се адаптира към новите санкции.

„Всъщност не очакваме да видим някакви големи промени в руските продуктови потоци, тъй като същите обеми могат да пътуват до същите дестинации, само с помощта на несанкционирани танкери“, каза анализаторът на FGE Energy Юджийн Линдел.


Ключови думи

Коментари
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 22 юли. Имен ден празнуват Магда, Магдалена, Мадлен
Държавният департамент на САЩ одобри продажба на въоръжение на България за 620 млн. долара
Гръцките власти предупредиха за екстремно високи температури до 45°
Гърция премахва таксите за теглене от банкомат
Зеленски обяви, че следващият кръг мирни преговори между Украйна и Русия ще бъде в сряда
По план за 43 млн. евро: Изкуствен интелект ще помага на държавната администрация в Испания
Град Ню Йорк и щатът Ню Джърси очакват 3,3 млрд. долара приходи от Световното първенство по футбол през 2026 г.
Великобритания започва мащабна акция срещу организаторите на нелегална миграция в страната