ЕС има капацитет да похарчи 500 млрд. евро за отбрана през следващите 5 години, смятат от Fitch

ЕС има капацитет да похарчи 500 млрд. евро за отбрана през следващите 5 години, смятат от Fitch

Европейският съюз би трябвало да може да похарчи около 500 милиарда евро през следващите 4-5 години за отбрана, но правителствата трябва да помислят за компенсиращи мерки за ограничаване на нарастването на бюджетния дефицит, посочи рейтинговата агенция Fitch Ratings, цитирана от Ройтерс.

„500 милиарда (евро) е това, което ние оценяваме като осъществимо или възможно през следващите четири до пет години, и това се сравнява с някои от съобщенията, които ЕС е направил относно своите прогнози за инвестиционни нужди, които са около 800 милиарда“, каза Федерико Барига-Салазар, старши директор във Fitch.

„Ние получаваме новини през последните няколко седмици за правителства, обещаващи цели, но това, което се опитахме да направим тук е... да оценим какъв е капацитетът на правителствата да го направят.“

Европа драстично увеличава разходите за отбрана поради опасенията, че Съединените щати, които гарантират сигурността на Европа от края на Втората световна война, вече не желаят да го правят.

Барига-Салазар добави, че правителствата ще се нуждаят от мерки за компенсиране на разходите за отбрана, за да предотвратят нарастването на дефицитите до 6% в средносрочен план.

Разходите за отбрана в Европа като цяло ще останат на 2,5-2,6% от БВП до 2028 г., прогнозира Fitch.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?