Германия отчете ръст от 20,5 % на фирмените фалити през първата половина на годината

Германия отчете ръст от 20,5 % на фирмените фалити през първата половина на годината

Броят на заявленията за фалит от германски фирми се е увеличил с 20,5% през първата половина на 2023 г. в сравнение със същия период на миналата година. Това се посочва в доклад на Федералната статистическа служба на Германия. "През първата половина на 2023 г. германските окръжни съдилища отчетоха окончателен брой от 8 571 заявления за корпоративна несъстоятелност. Това е с 20,5% повече в сравнение с първата половина на 2022 г.", се казва в съобщението на службата.

Според ведомството вземанията на кредиторите в резултат на тези фалити са оценени на €13,9 млрд. Текстът пояснява, че най-много заявления за несъстоятелност има в сектора на транспортните и складови услуги, както и в предоставянето на други икономически услуги като временна заетост. Най-малко са заявките от предприятията в енергийния сектор.

Заявленията за фалит сред германските компании останаха високи през юли и останаха над средното ниво преди пандемията, според данни на Института за икономически изследвания Лайбниц (IWH), публикувани през август. Отбелязва се, че през юли, поради потенциалната несъстоятелност на фирми в Германия, 9,3 хиляди работни места са били изложени на риск. По-рано изследователите на IWH съобщиха, че през юни броят на заявленията за фалит възлизат на 1050 и достигта максимума от 2016 г.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

80-годишна жена почина, забравена на остров от круизен кораб
Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Наталия Киселова подаде оставка като председател на НС, замени я Рая Назарян
Полски изтребители прехванаха руски самолет, извършвал разузнавателен полет над Балтийско море
ЕЦБ гледа на 2029 г. като потенцилен период за стартиране на дигиталното евро
Тръмп изрази съжаление, че не може да се кандидатира за трети мандат
Кеш, злато, облигации или акции - какво показват уроците на историята?
Бизнес перспективи: AI и онлайн пазаруването или как се пристрастяваме към Shein и Temu