Потребителското доверие се е повишило през април, жителите на селата са по-оптимистично настроени

Потребителското доверие се е повишило през април,  жителите на селата са по-оптимистично настроени

Общият показател на доверие на потребителите през април 2024 г. се повишава с 1.5 пункта в сравнение с януари от -15.5% на -14.0%. Повишаване на потребителското доверие се отчита сред населението както в градовете, така и в селата - съответно с 1.3 и 1.6 пункта, показват данните на Националния статистически институт(НСИ).

Общата оценка за развитието на икономическата ситуация в страната през последните дванадесет месеца бележи известно подобрение, в резултат на което балансовия показател се покачва с 6.6 пункта (от -47.4 на -40.8).

Очакванията на живеещите в селата са тази тенденция да продължи и през следващите дванадесет месеца, за разлика от населението в градовете, което е малко по-песимистично настроено в сравнение с три месеца по-рано. По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца прогнозите както на градското, така и селското население се изместват към по-негативните мнения, отбелязват от НСИ.

Потребителите са на мнение, че и през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо. Същевременно инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца се засилват (повишение на балансовия показател с 10.2 пункта - от 5.4 на 15.6) .

В сравнение с януари 2024 г. се наблюдава намаление на негативизма в оценките на потребителите за настъпилите промени във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца, като прогнозите им за следващите дванадесет месеца остават благоприятни (фиг. 6 от приложението). Последната анкета отчита и по-позитивна нагласа в намерението им за извършването на разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба, за „покупка на кола“ и за „подобрения в дома“ през следващите дванадесет месеца, отбелязват още от НСИ.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ