Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|NVIDIA изпревари Microsoft и си възвърна статута на най-скъпа компания в света

Капитализацията на американската технологична компания за графични процесори и чипове NVIDIA надхвърли пазарната стойност на производителя на софтуер Microsoft. Сега NVIDIA отново е на първо място в списъка на най-скъпите публични компании в света, според данни на TradingView и CNBC .
Акциите на NVIDIA се повишиха с 2,8% до 141,22 долара след търговията на американската фондова борса NASDAQ във вторник, 3 юни, което увеличи пазарната стойност на производителя на чипове до 3,45 трилиона долара. Акциите на Microsoft (MSFT) добавиха 0,22% и се повишиха до 462,97 долара за брой, а капитализацията им възлиза на 3,44 трилиона долара.
Пазарната стойност на Apple, която е на трето място в класацията, възлиза на 3,04 трилиона долара.
NVIDIA зае първото място в списъка на най-скъпите компании в света не за първи път. Първият път това се случи на 18 юни 2024 г. Тогава NVIDIA изпревари Microsoft по пазарна капитализация, която преди това заемаше първо място. Оттогава компанията се конкурира с Apple и Microsoft за първото място в класацията по капитализация. NVIDIA беше последно най-скъпа компания на 24 януари, съобщава CNBC.
Акциите на NVIDIA паднаха през първите месеци на 2025 г. на фона на търговската политика на новата администрация на САЩ, която предполага ограничения върху доставките на чипове и технологии за тяхното производство в Китай. Също така беше отчетено намалено търсене от най-големите ѝ клиенти поради съмнения относно стратегията за развитие на инфраструктурата с изкуствен интелект, която изисква големи капиталови разходи. От април цената на акциите на NVIDIA обаче се е повишила с над 45%, а пазарната стойност на компанията се е увеличила с над 1 трилион долара. Акциите са се повишиха поради търсенето на ИИ чипове на NVIDIA, които се използват за изграждане и внедряване на приложения като ChatGPT на OpenAI.
NVIDIA е основана през 1993 г. Компанията първоначално разработва и продава хардуер за видеоигри. Постепенно се трансформира, преминавайки от работа върху графични процесори към сложни изчислителни платформи и суперкомпютри.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.