Да създаваш "ликвидни" таланти

Да създаваш ликвидни таланти

Една ефективна стратегия развива международните рекламни агенции - създаването на таланти, които имат опит на повече от един пазар. За какво точно става дума, разказва Adweek. 

Пример е Уил Флуд - служител на лондонската агенция M&C Saatchi, изпратен да работи временно в офиса на M&C Saatchi в Ню Йорк. Флуд пристига преди година в нюйоркския офис и преобръща бизнеса му, създавайки възход. Самият той разказва, че целта му през цялото време била да се впише като добър кадър на американския пазар, който е доминиращ в света на рекламата и да разбере как работят заедно клиенти и рекламисти в Щатите. "Повече от всеки друг пазар по света, САЩ задават тенденциите и водят иновации. Прецених за много важни ученето от първа ръка как да се използват нови идеи, ново мислене и технологии", разказва Флуд. 

Съвременните рекламни агенции се вписват в глобализацията на икономиката. Те възлагат на водещите си служители на ръководни постове като Флуд да работят в чужбина и да се учат в крачка. Работната дума, с която обозначават тези свои служители, наричат "ликвидни таланти". Названието няма дефиниция, но като цяло се отнася до възлагането на рекламните хора на възможности да разширяват уменията си в международен план и да работят за клиенти в нови географски райони, обслужвайки ги маркетингово в различни насоки. "Това е тенденция и мисля, че ще виждаме все повече от нея", коментира Сингълтън Бийто - изпълнителен вицепрезидент различие, стратегия и развитие на таланти в 4A. 

В агенция M&C този подход е бил развит чрез "стипендиантска" програма преди три години. Всеки от 23-те офиса на агенцията може да номинира свои служители за три, до шестмесечен курс на работа по проекти в другите офиси на агенцията в чужбина. Там служителят може да опознае различната работна и национална култура, което е безспорно ценно за него като човек и професионалист. Това отбелязва Мори Макленан - глобален изпълнителен директор на M&C. По думите му това е начин за развитие на хората, в който те съзряват, и така се изгражда "здрава фабрика на посланици по света". 

Уил Флуд, за когото стана дума най-горе, е един от 30-те служители, номинирани в "стипендиантската" програма. Той успява да се представи толкова добре в първите три месеца на работата си в нюйоркския офис, че агенцията в Ню Йорк го моли да остане за постоянно на работа на поста вицепрезидент. 

Смята се, че ликвидните таланти влагат добавена стойност на бизнеса в чужбина със своите знания и чуждестранен опит за работа с клиентите. В идеалните случаи те се развиват до мениджъри, ръководители на офиси, и задвижват бизнеса на агенцията. Така се създава лоялност. Най-добрите служители са обучавани и възнаграждавани с възможности за работа в чужбина, смятат HR-ите в рекламните агенции с такава практика. Така те остават на работа "в семейството". 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Борисов: Ще бъдем консолидирни тези дни, не на инат, а за да влезем в еврозоната
Тръмп пред Politico: Ситуацията в Европа е тежка и заплашва бъдещето на континента
Зеленски: Готови сме за прекратяване на огъня срещу енергийни обекти, ако Русия се съгласи на това
Албанският „Крал на бягствата“ се измъкна за четвърти път от италиански затвор
Саудитска Арабия позволява на богати чужденци да си купуват алкохол
Парадоксът на успеха – защо постигането на вашите целите няма да ви направи щастливи
Има 7 вида почивка. От кой тип се нуждаете?
Затвор ол инклузив: Турция строи огромна съдебна зала за едновременни процеси срещу стотици обвиняеми