Идеите са лесни, изпълнението - неподозирано трудно

Идеите са лесни, изпълнението - неподозирано трудно

През януари 2020 г., когато тъкмо коронавирусът се появи в новините, имах идея скоро да стартирам шестия си стартъп, PlexiCam. И не бях сам. През 2020 г. Федералната данъчна служба на САЩ е получила 4,4 млн. заявления за нови бизнеси, разказва пред Inc Томас Колуполус, основател на Delphi Group.

Това, което много от тези нови собственици на бизнеси скоро ще научат, е, че идеите са лесни, но изпълнението е безкрайно трудно.

Дори и със страхотна идея, стартъпите никога не са лесни. И не трябва да бъдат. Ако това, което правите, е новост, ако се занимава с нерешен проблем или проправя пътя за нов продукт, то ще дойде с неочаквани предизвикателства.

Нещата, които са най-важни, за да може един стартъп да се справи с тези предизвикателства, са и тези, които най-лесно се игнорират покрай еуфорията от една нова идея.

Ето пет важни неща, които открих, че присъстват в най-успешните стартиращи компании.

Открийте чудесен партньор

Помислете дали е някой, който ще е с вас 24/7/365 през следващите 5 до 10 години. Стартъпите са изтощаващи. Ще вземат енергията ви и винаги отнемат повече време, отколкото очакваното. Без партньор, с който да споделяте товара, скоро ще се окажете изцедени и претоварени.

Няма формула за страхотно бизнес партньорство… Страхотните партньорства балансират високите амбиции с практическата основа.

Защитете интелектуалната си собственост

Запазените марки и патентите са валидация за вас, пазара и инвеститорите. И все пак постоянно се сблъсквам с предприемачи, които почти нямат представа как работят тези неща. Да, в един момент ще ви трябват адвокати, но има много неща, които можете да направите сами.

Според моя опит защитата на интелектуалната собственост е абсолютна важна за реализирането на дългосрочна стойност. Имайте предвид, че патентите не предотвратяват нарушения. Вместо това ви дават правото да налагате идеята си. Ако тя е успешна, ще бъде копирана. Бъдете готови за това.

Подгответе се за промяна

Все още не съм виждал стартъп, който да не е преоформен радикално от пазара, често до точката, в която едва наподобява оригиналния си вид.

Вашият пазар и вашите клиенти са единствените, които в крайна сметка могат да решат дали това, което имате, си заслужава. Промените са много трудни за предприемачите, но са от съществено значение. 75% от всички основатели и стартиращи компании приписват успеха си на промените.

Дигиталният маркетинг изисква търпение

Един от най-големите, но и най-малко разбраните активи, които вашият стартъп притежава, е дигиталният маркетинг. Повечето стартъпи смятат, че това е синоним на SEO.

Дигиталният маркетинг включва дългосрочно устойчиво усилия за обучение на търсачки и алгоритми на социалните мрежи, така че да разпознават вашите публикации, инвестиране в реклама и постоянно анализиране на резултатите.

Удовлетворението на клиентите е единственият ви продукт

Единствената най-голяма точка на диференциация, която имате като стартъп, не е продуктът ви, а клиентското обслужване. Отнасяйте се към цялата комуникация и поддръжка сякаш това е единственият ви продукт.

Имайте предвид всяка обратна връзка, критика, разочарование, похвала от клиенти и потенциални клиенти и ги приемайте с благодарност и уважение. Отговаряйте на всеки директно и бързо.

По материал на Томас Колуполус, основател на Delphi Group, за Inc

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ