Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Как да спечелите на своя страна журналистите
Да се "продадеш" на журналистите, така че да бъдеш споменат в история или да напишат за теб, остава трудна задача както за начинаещите в пиара, така и за дългогодишните професионалисти. Една погрешна стъпка може да изгори мостовете ти към репортера.
Това смята Мелиса Томпсън - дългогодишен журналист от САЩ. Тя разказва в американското издание PR Daily, че в годините на комуникацията си с пиари на фирми и хора, до нея са били отправяни стотици запитвания за отразяване. На базата на опита си, определя 13 начини за представяне на продукт или услуга на журналист с цел отразяване в медиите. Ето какво съветва.
- Преди да се обърнете към репортер, внимателно проверете какъв стаж има той. След това обвържете предложението си за история с ресора му. Ако сте представител на фирма за недвижими имоти, например, имайте предвид, че вече в бранша с темата се занимават доста репортери. Разберете кои са те и им предложете новина. Да бъдат на върха на информационната вълна е полезно и за самите тях.
- Винаги уважавайте правото на репортера да отхвърли историята ви или да отложи работата по нея. Не го преследвайте с молби и търсения. Ако е заинтересован, той ще се свърже. Уверете се, че при първия си контакт, че сте му дали ясни данни как да ви открие.
- Грижете се за връзките си с журналистите след като съвместната ви работа с тях е приключила. Поддържайте дълготрайни отношения. Ако някой от тях използва пиар информацията ви, направете го полезен контакт на фирмата завинаги. Покажете, че сте разбрали.
- Срещите очи в очи са най-добрата стратегия. Много по-работеща от електронната комуникация. Може да поканите репортера на кафе, на обяд. Ако ви откаже, уважете решението му - много медии налагат стриктни етични политики срещу приемането на подаръци от копроративни представители, та дори да става дума за едно кафе.
- Следете извънредните новини с набитото око на пиара - може да влезете в утрешните, ако предоставите информация, която да е свързана с тях и с потока на отразяване по темата.
- Опитвайте да поддържате приятелства с изпращане на картички. Въпреки че едва ли ще получите благодарствено съобщение, е много възможно журналистът да прочете картичката, да я запази и тя да му припомни за вас. Веднъж получих от един пиар представител картичка с посочено на нея едно от съобщенията ми в Twitter, което съвпадаше с темата, за която той ми предлагаше информация. Никога няма да забравя тази картичка.
- За журналистите скоростта е всичко. Повечето от тях работят под напора на срокове, в рамките на които трябва да открият надежден източник на качествена информация. Има голяма конкуренция между източниците им. Затова първият, достигнал автора, често създава историята.
- Не им губете времето. Те работят под натиска му и всеки опит за предлагане на информация, която не есвързана с търсеното от тях, предизвиква раздразнение,
- Никога не преувеличавайте. Ако ги излъжете в данни или определения, ще ви помнят винаги като източник, на който не може да се има доверие.
- Пишете лични съобщения, кратки и ясни, с обръщения по имена. Ще се отличите от множеството гласове в тълпата, опитващи да прокарат рекламата си.
- Грамотно написаният, личен, таргетиран отговор на имейл или телефонно обаждане ще ви открои. Ще покаже, че обръщате внимание на исканията и търсенията на журналиста, че той е важен в дневния ви ред. В графата "Относно" на имейлите си посочвайте възможни заглавия за материали.
- Предлагайте интересни истории, любопитни, полезни. Редакциите все повече търсят интелигентно и информативно съдържание, което да е поднесено любопитно, така че да се радва на онлайн интерес и кликвания, прочит на страниците на вестници и списания.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Австрийската крайна десница и консерваторите се проразумяха за намаляване на бюджетния дефицит
Политика |
Обновена 19:40ч., 13.01.2025
Стармър назначи бивш съветник на Гордън Браун за преговарящ с ЕС
Политика | Политика |
Обновена 19:25ч., 13.01.2025
Денят в цифри
България |
Обновена 19:10ч., 13.01.2025
Цената на петрола може да скочи до $90 за барел през 2025 г., прогнозира Goldman Sachs
Енергетика |
Обновена 18:55ч., 13.01.2025
Банките в САЩ очакват ръст на приходите заради по-високите такси за сделки и търговия
Финанси |
Обновена 18:40ч., 13.01.2025
Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 13 до 19 януари
Хороскоп |
Обновена 07:50ч., 13.01.2025
Да бъдеш лидер, дори когато не си шеф
Лидерство |
Обновена 00:12ч., 24.05.2018
6 грешки, които могат да саботират вашата кариера
Техники за успех |
Обновена 00:05ч., 09.05.2018
Как да туширате пасивната агресия в работата
Техники за успех |
Обновена 00:18ч., 13.01.2025
На днешната дата, 13 януари. Рождениците днес
На днешната дата |
Обновена 00:04ч., 13.01.2025
Зеленски предложи на Ким Чен-ун размяна на севернокорейски пленници за пленени украинци в Русия
Свят |
Обновена 08:30ч., 13.01.2025
Вашето най-мощно маркетингово оръжие
Маркетинг |
Обновена 01:10ч., 13.01.2025
Цитат на деня
Цитат на деня |
Обновена 00:31ч., 13.01.2025
Коментари
Няма въведени кометари.