Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Колко може да струва недоволният клиент?
Знаете ли, че 8 от 10 потенциални клиенти не биха купили продукт от компания, за която има негативни отзиви в интернет?
Това е един от статистическите изводи, цитирани от списание Inc. в материал, озаглавен „Цената на недоволния клиент“. В него авторите посочват данни и примери от американската компания Vision Critical, предлагаща технологична платформа за създаване на онлайн общности под шапката на бранд.
Колко може да струва на компанията един недоволен клиент?
Ето и няколко възможни отговора.
- Недоволният клиент е човек с влияние. Хората са три пъти по-склонни да разкажат на приятели, близки и познати за негативно преживяване, свързано с обслужване, оферта или фирма, отколкото да сподели позитивен опит.
- Необходими са 12 положителни отзива, за да се неутрализира ефекта от един негативен.
- Изследвания показват, че ресторантите в Сиатъл отчитат 5-6% повече приходи, ако рейтингът им в сайта за потребителски отзиви Yelp се покачи с една звезда.
- Според Google, бизнесът с отзив 3 и повече звезди в мрежата получава 87% от кликванията на потребителите.
- Само в САЩ цената на недоволните клиенти се изчислява на 537 млрд. долара, при условие, че в страната се правят годишно 1,3 трлн. покупки. Смята се, че 51% от клиентите там са се пренасочили към конкурентен бизнес заради лошо представяне. 81% от тях признават, че са щели да останат при стария, ако той е положил повече усилия да ги задържи.
- Абсолютно доволните клиенти генерират 2,6 пъти повече приходи от „приблизително доволните“.
- Може да струва 6-7 пъти повече да завоюваш нов клиент, отколкото да задържиш стар.
- Сред доволните клиенти има звезди и лидери на мнение, които водят хора след себе си. Както и сред недоволните. Те пък могат да бъдат повод за отлив. Така например музикантът Дейвид Каръл веднъж пътувал с авиокомпания „Юнайтед Еърлайнс“ и видял как екипът й се отнася грубо с китарата му за 3500 долара, вследствие на което тя се счупила. Дейвид поискал от компанията да го обезщети, но тя отказала. Какво сторил? След 9 месеца молби и откази да му върнат парите за китарата, той написал песен със заглавие „Юнайтед“ чупи китари“ и я публикувал в YouTube. Видеото се сдобило с над 14 млн. прегледа. Само 4 седмици след пускането му акциите на „Юнайтед“ поевтинели с 10%, което се равнява на загуби от 180 млн. долара от стойността на фирмата.
- И още един пример: Недоволният клиент може и да промени политиките на компанията. Преди известно време американската финансова институция Bank of America съобщила, че ще въведе месечна такса на дебитните си карти в размер на 5 долара. Това създало недоволство сред мнозина. Една жена решила да предприеме действия. Моли Качпол стартирала онлайн петиция в знак на протест. 300 000 души я подписали. Когато броят им станал толкова голям, банката решила да реагира в полза на клиента. Тя се извинила и премахнала таксата.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Българският лекарски съюз с осем приоритета за истинска здравна система
България |Спадащите цени на панелите водят до глобален бум в соларната енергия - с изключение на САЩ
Енергетика |Военният министър на САЩ пристига във Виетнам за преговори за военни доставки
Свят |Радев: България и Египет са отворили нова глава в отношенията си
България |Тръмп заплаши Нигерия с военна намеса заради убийства на християни
Свят |Турски криптоизмамник, осъден на над 11 000 години затвор, е открит мъртъв в килията си тази сутрин
Свят |Зеленски с пакет от мерки за подпомагане на украинците през зимата
Свят |Кристин Лагард припомня: Два месеца остават до присъединяването на България към еврозоната
България |Китайският президент Си Дзинпин предлага създаване на глобален орган за регулиране на изкуствения интелект
Технологии |На днешната дата, 2 ноември. Рождениците днес
На днешната дата |Методът 1-2-48 за борба с бърнаута
Техники за успех |„Политико“: България проучва възможности за изключение от американските санкции срещу „Лукойл“
България |Уолстрийт смята, че токенизацията ще промени световните пазари. Сега е ред на златото
Финанси |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.