Под 50% от компаниите у нас ще зарадват служителите си с коледен бонус

Под 50% от компаниите у нас ще зарадват служителите си с коледен бонус

Традиционната 13-а заплата се замества с коледни събития и коледен бонус, какъвто ще бъде раздаван от под 50% от компаниите у нас. Това показват наблюденията на лидера в областта на HR решенията Adecco България сред над 300 компании български и международни компании от секторите ИТ, аутсорсинг, телекомуникации, финанси, търговия и производство.

Размерът на бонуса варира в широк диапазон в различните сектори от икономиката. В производствената индустрия ще е от 200 до 750 лева, като може да се получи като допълнителен бонус към месечното възнаграждение, както и под формата на подаръчен ваучер или ваучер за храна.

В търговския сектор бонусите са по-щедри и ще са в размер между половин и една заплата. Обикновено тези стимули са еднакви за всички служители в компанията.

Глобалната икономическа нестабилност и забавяне на икономически ръст дава осезаем ефект в едни от най-големите сектори в страната ни, които са експортно ориентирани. Затова в аутсорсинг индустрията не малка част от компаниите са по-умерени в планиране на допълнителни суми за служителите си по коледните празници. Това важи и за ИТ сектора, който в предходните години беше пример за необичайни и по-щедри идеи за допълнително стимулиране. 

От Adecco България обръщат внимание, че трябва да се прави разграничаване между коледните бонуси и годишното допълнително възнаграждение за добро представяне, което е базирано на показатели за постигане на конкретни индивидуални и/или цели на компанията. Тези бонуси традиционно се изплащат след приключила финансова година в периода февруари – май.

Коледните партита и тематични подаръци за празниците също са често срещана практика сред българските работодатели в резултат на желанието им да ангажират служителите си и да им предложат различни общи преживявания. За някои от компаниите коледните партита са сред малкото поводи всички служители да се видят и да общуват на живо, поради наложилият се хибриден модел или изцяло дистанционна работа.

От няколко години Adecco България наблюдава и засилване на тенденцията компаните да разработват стратегии по изграждане на съпричастност и ангажираност на служителите към работодателската марка. Израз на това е практиката за организиране събития, които подпомагат корпоративната социална отговорност и насърчават доброволчеството сред служителите. Пример за такива събития преди Коледа са изработванета на символични подаръци от служителите, които да бъдат предложени на търг с цел събиране на средства за социални каузи, насочени към хора в нужда или в неравностойно положение.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Стартъп за $1.5 млрд. фалира, представял 700 индийски програмисти за AI алгоритъм
На днешната дата, 7 юни. Имен ден празнуват Валери и Валерия
Регулаторите подписаха споразумение срещу спекулата преди въвеждането на еврото у нас
Неизвестно за известните: Модният революционер, на когото маркиза и звезди донасят късмет и пари
България е на четвърто място по икономически растеж в ЕС
Слънце до обяд, следобед - облаци и превалявания
Германия отчита над 4 млрд. евро годишно загуби от кражби на дребно в магазините
95% от бизнесите се провалят в едно нещо. Поправете го преди да ви струва скъпо!