Загубилите избори белгийски депутати ще получат обезщетения

Загубилите избори белгийски депутати ще получат обезщетения

Досегашните депутати във Федералния парламент на Белгия и в парламентите в трите административни области на страната, които загубиха изборите на 9 юни и не получават нов мандат, ще бъдат обезщетени, както предвижда законодателството. Някои от обезщетенията ще бъдат за стотици хиляди евро, съобщават местни медии, цитирани от БТА. 

Законът предвижда в случай на загуба на избори да се изплаща обезщетение от две заплати за всяка от годините, прослужени в парламента (федерален или областен). Месечното възнаграждение на федерален депутат е 10 563 евро преди облагане, а в областните парламенти в Брюксел и Валония достига 11 508 евро. Така депутат, който е работил например един мандат в последните пет години, ще получи от 126 756 евро до 138 096 евро бруто.

Дадени са конкретни примери с федерален депутат, който със своя 17-годишен парламентарен стаж и след като загуби последните избори, ще получи 359 142 евро. Негов колега от парламента на Валония ще вземе 265 632 евро, като тази сума е т. нар. таван на обезщетението за депутатите в южната белгийска област. Рекордьор в това отношение изглежда ще бъде досегашният председател на Сената, който напуска след 31 години работа и ще бъде поощрен с над половин милион евро.

Медиите отбелязват, че отпадащите депутати имат правото да се откажат от обезщетение.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Простреляха приближения до Тръмп консервативен активист Чарли Кърк
Зеленски призова за създаване на въздушен щит над Европа
Времето: Студен атмосферен фронт носи облаци и дъжд
Показното убийство на Чарли Кърк: ФБР издирва стрелеца, след като задържаните по-рано бяха освободени
Учени развъждат редки и застрашени видове в най-дългата река в Китай
Кристин Лагард приветства управителя на БНБ Димитър Радев като наблюдател в Управителния съвет на ЕЦБ
УНИЦЕФ: България е сред страните с най-високи нива на затлъстяване сред децата в Европа
Бизнес перспективи: Ще запази ли ЕС забраната за продажба на нови дизелови и бензинови коли?