Бизнес БРОЙ /// Мениджър 08/24

Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 4 / 4

Трайно окрупняване

Очаква се промяна в собствеността и на два от трите големи оператора. Ситуацията е сложна, защото двете сделки са обвързани

Автор:

Ясен Гуев, бизнес консултант, автор на книгата Reputation strategy

Трайно окрупняване

Очаква се промяна в собствеността и на два от трите големи оператора. Ситуацията е сложна, защото двете сделки са обвързани

Трайно окрупняване
quotes
Телекомуникациите в България си остават един съществен и добре развиващ се бизнес. Според годишния доклад на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) за 2023 г. общият обем на пазара на електронни съобщения в България възлиза на 3,803 млрд. лв. – отчетеният ръст е 12,6% спрямо 2022 г. Това означава, че секторът представлява 2,1% от БВП на страната. Основните приходи идват от предоставяне на достъп до интернет – 51,4% дял в общия обем на пазара. През 2023 г. Общите инвестиции, направени от 378 предприятия, са 672,658 млн. лв., което е ръст с 3% спрямо предната година. От тях във фиксирани мрежи са вложени 129,467 млн. лв., а в мобилни мрежи 283,757 млн. лв. Към края на 2023 г. се наблюдава разместване на пазарните позиции в мобилните услуги на базата брой абонати, като „Виваком“ вече е на второ място с дял от 32,4%, като измества в „Йеттел“, на които се падат 31,4%. А1 е пазарен лидер с дял от 36,2%. Докладът на КРС показва, че у нас мнозинството от хората имат месечен абонамент за мобилни услуги – 83,8%, на предплатена услуга са едва 16,2% от абонатите. Окрупняване на сектора Една от основните тенденции на българския телекомуникационен пазар през последните няколко години е неговото окрупняване около трите големи телекома – ...

Достигнахте максималния брой безплатни статии!

Ако желаете да продължите с четенето влезте в своя акаунт.

Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg