Как да станем незаменими в работата

Как да станем незаменими в работата

Всички искаме сигурност на работното място. Да се чувстваме оценени и важни. Трудни за заместване. А през 2015 г. е дори по-трудно да бъдем такива - в действителност всички можем да бъдем заместени, това е безспорно.

И все пак, има някои постъпки, които бихме могли да предприемем, за да бъдем по-ценни на работното място. Четири от тях изброява американският сайт Business Insider, отбелязвайки, че са постижими за всеки човек, във всяка професия, стига да има желание. Ето кои са: 

  • Настроението е всичко! Доброто настроение през деня е заразно (също както и лошото). Всички сме виждали нещастни, сърдити, гневни колеги да идват на работа с някакви емоционални нужди за удовлетворяване. Енергията, към чието излъчване вие трябва да се стремите, трябва да бъде точно противоположна. Направете така, че екипът в офиса да се радва, че ви вижда сутрин. Разсмивайте колегите, карайте ги да се усмихнат чрез малки жествое, изслушвайте историите им и задавайте въпроси за живота им. Заложете на хумора в много натоварени работни ситуации. Това ще помогне на всички да посрещнат предизвикателството малко по-леко. Скоро ще видите, че ще има хора в офиса, на които ще им липсвате, когато ви няма. 
  • Създавайте екипа, не бъдете само играч в него. Много е важно как работим с другите, как си сътрудничим, компромисите, на които сме склонни и споделянето на идеи. Без да сме способни да се свързваме с колегите по уважителен и ползотворен начин, никога няма да открием сигурността на работното място, към която се стремим. Бъдете освен член на екипа и човек, който помага на другите да се свързват в общата среда. Бъдете надеждно учтиви и допринасяйте мъдро.
  • Бъдете човекът, който е наясно с "институционалното познание". Какво е то? Това е едно от нещата, които липсват най-много на компаниите, ако човек, който го има, ги напусне. Става дума за ключови компетенции точно за вашата организация, за историята й, за традициите, корпоративните политики и иновациите - неща, които често минават покрай учите на служителите и не са считани за решаващо важни за работния процес. Но когато някой нов колега постъпи на работа, те трябва да му бъдат изяснени. Освен това се учат само с времето - с дългия престой на работното място. Затова, обръщайте внимание, когато се разясняват и популяризират тези неща. Бъдете човека за другите, запознат с тях. 
  • Не забравяйте голямата картина и планирайте. Най-ценните служители са онези, които не само разрешават проблеми, но и участват в предотвратяването им. Мисленето крачка напред за бъдещето е много ползотворно. Не позволявайте дребните работни детайли да вии хипнотизират в ежедневието. Винаги мислете как е позиционирано работното ви място на пазара, в страната, в глобален план. 
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 15 юли. Имен ден празнуват Владимир, Владимира, Влади, Владо
Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 14 до 20 юли
Тръмп обяви оръжие за Украйна за милиарди и заплаши Русия с мита от около 100%, ако до 50 дни няма споразумение
България е сред най-засегнатите от климатичните промени държави в Европа
Преходът към еврото вече започна: Левовите банкноти в обращение намаляват с 6% от началото на 2025 година
Върховният съд на САЩ даде зелена светлина за закриване на министерството на образованието
Великите слушатели използват три думи, за да пробият защитната черупка на събеседниците си
Годишната инфлация в България се ускори до 4.4%