Защо повечето работни срещи са толкова ужасни (и как да промените това)
Един от най-добрите начини да променим работата и личния си живот към по-добро е да преосмислим нашите срещи. Трябва да преосмислим тяхната цел и желани резултати. Трябва да се съсредоточим върху самото преживяване – не върху организацията, а върху умовете и сърцата на хората.
Защо повечето срещи са толкова ужасни? Защото повечето представляват едно стоварване на данни, без истинско слушане. Те не предлагат нищо вдъхновяващо, просто натоварен или хаотичен дневен ред. Изненадани ли сме, че повече от 70% от нас са неангажирани? Срещите бяха скучни още преди пандемията. Работата от разстояние и срещите по Zoom или Teams ни правят още по-самотни, изолирани и разочаровани. Хората искат да се чувстват по-свързани, не по-малко.
Защо съществуват срещите? Ако не, за да ни свързват и вдъхновяват, тогава какъв е смисълът? Срещите трябва да бъдат проектирани с намерение да представляват време и пространство за изграждане на нещата заедно, а не просто като част от професионалната рутина. Дистанционната работа направи сътрудничеството по-трудно, но също така създаде нови възможности. Ами ако лидерите преосмислят срещите? Какво ще стане, ако срещите включват въпроси, които вдъхновяват, и разговори, които се свързват помежду си и дават възможност на хората да си сътрудничат и дори да създават съвместно?
Повечето лидери, които някога са постигали страхотни резултати благодарение на присъствието в офиса, сега са изправени пред криза на идентичността. Как могат да запазят влиянието си в една по-виртуална среда? Как можем да направим срещи, които да изненадват и радват нас и другите? Ето откъде да започнете.
Преосмислете срещите като съвместни творчески разговори
Срещите никога не са били предназначени да бъдат скучни, едностранчиви стоварвания на информация. Как да променим това? Превърнете срещите в разговори. Направете ги плавни. Както казваше Брус Лий: „Бъдете като вода“. Споделяйте лични чувства и истории. Фокусирайте се върху свързването. Това ще помогне да се оспори статуквото. Проектирайте срещите така, че да измисляте и градите стратегии заедно. Дайте пространство на хората да допринасят. Смелите разговори могат да повдигнат духа на вашия екип.
Изпратете по имейл въпрос за започване на разговор преди срещата.
Подгответе сцената със силен въпрос преди среща - подкана, която разпалва креативността. Не изпращайте само един дневен ред. Изпратете въпрос и вижте как екипът се събира в опит да му намери отговор.
Водете себе си и другите с въпроси
Въпросите имат подценена сила да трансформират нашето мислене и качеството на нашите разговори. Какви въпроси трябва да си зададете, за да поставите под съмнение предварително изградените си виждания? Отворете се за по-добри въпроси.
Премахнете егото и поставете градивни елементи на масата
Идеята не е да сте най-умният човек в стаята. Не става въпрос за защита на дадени идеи. Става дума за изграждане на мостове и свързване на точки. Не позволявайте на егото да изсмуче целия въздух от стаята. Изградете психологическа безопасност, и рутини, за да могат хората да споделят опит и да оформят нови прозрения.
Нека най-добрите идеи победят
Може да изглежда неестествено да се гради по този начин, но това изисква смелост и сила. Най-добрите фирмени култури разчитат на това - този подход променя всичко. Бъдете ръководени от най-важния въпрос: „Как искаме да се чувстват хората?“ Това поставя овластяването в центъра на културата на работното място, а не просто като нещо, което е „добре да го има“ в HR програмата на вашата компания.
………………….
Крис Дийвър и Иън Клоусън за FastCompany.com
Превод и редакция: Георги Георгиев
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.