Японци се готвят да изстрелят в космоса дървен спътник

Японци се готвят да изстрелят в космоса дървен спътник

Група изследователи от университета в Киото и стартъпът Sumitomo Forestry обявиха възможността за използване на дърво като материал за производството на космически сателити.

И това изобщо не е шега. Съвместният проект се разработва от 2020 г. и към него миналата година се прсъедини Японската агенция за аерокосмически изследвания (JAXA), която се ангажира да изпрати проби от три вида дървесина на Международната космическа станция /МКС/, където те бяха поставени в модула Kibo за близо 10 месеца .

Миналата седмица пробите бяха извадени за изследване и още първите им резултати показаха, че дървото е издържало отлично изпитанието на космоса.

Най-добро от тези три вида беше магнолия. Благодарение на естествената си еластичност, тя практически не е претърпяла деформация, разлагане, напукване, други дефекти и теглото ѝ почти не се е променило. 

Неизполдваемите и изтощени сателити в крайна сметка се превръщат в космически отломки, някои от които, падайки, изгарят в земната атмосфера. В същото време продуктите от горенето (често токсични), се натрупват и се превръщат в сериозен проблем за околната среда. В този смисъл космически кораб, част от фрагментите на който са направени от дърво, изглежда много по-безопасен. Първият дървен сателит може да бъде изстрелян в орбита още през 2024 г., каза екипът в прессъобщение.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?