Meta намалява цените на абонаментните планове за Facebook и Instagram в ЕС с 40%
Meta намалява цената на абонаментните си версии без реклами във Facebook и Instagram с 40% за потребителите в Европейския съюз, за да се съобрази с регулаторните изисквания в региона, пише Си Ен Би Си.
Компанията за социални мрежи предлага на потребителите от ЕС достъп до Facebook и Instagram безплатно, ако се съгласят да получават реклами въз основа на ограничен набор от потребителски данни, се посочва в блога на компанията.
Meta дебютира абонаментна услуга без реклами за ЕС през октомври 2023 г. поради регламент на ЕС, предназначен да ограничи антиконкурентните практики от страна на технологичните компании. Абонаментната услуга влезе в сила, след като регионалните регулатори глобиха компания с над $400 милиона за нарушаване на законите на ЕС за поверителност на данните.
„Промените, които обявяваме днес, отговарят на изискванията на регулатора на ЕС и надхвърлят това, което се изисква от законодателството на ЕС“, написа президентът на Meta Ник Клег във вторник в социалната мрежа Threads.
Компанията съобщи, че ще намали цената на своята месечна абонаментна услуга за ЕС от 9,99 евро на 5,99 евро за настолни потребители и от 12,99 евро на 7,99 евро за потребители на iOS и Android.
Ако потребителите в ЕС изберат „по-малко персонализираната опция“ за безплатен достъп до Facebook и Instagram, те ще виждат реклами, които „може да са по-малко подходящи за интересите на дадено лице“, посочи компанията. За тази версия Meta каза, че ще показва реклами въз основа на „минимален набор от точки от данни“, включително възраст, пол, местоположение на потребителя и как се използва с реклама.
Освен това потребителите в ЕС, които изберат безплатната опция, също ще виждат реклами без възможност за пропускане, които са предназначени да „предоставят стойност на рекламодателите“, добавиха от Meta.
Строгите регулации на ЕС повлияха на способността на Meta бързо да дебютират с нови услуги в региона в сравнение с по-малко регулирани територии като САЩ. През 2023 г. например на компанията ѝ отне почти половин година, преди да пусне своята социална мрежа Threads в ЕС, след като вече го бе направила в САЩ през лятото на същата година.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.